بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

پایان نامه با موضوع نقش برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت

گروه های کلاهبرداری بیمه ای

دو گروه مختلف از کلاهبرداران بیمه ای وجود دارد که عبارتند از کلاهبرداران فرصت طلب و کلاهبرداران حرفه ای .

  • کلاهبرداران ” فرصت طلب[۱]” افراد قانون گریزی هستند که به محض فرصت یافتن در مراحل مختلف ارائه یا در یافت خدمات بیمه ای ، اقدام به تخلف می نمایند. این افراد تصور می کنند که شرکت های بیمه منابع بی حد و حصری دارند بنابراین اقدام به ادعای خسارت واهی را در قبال حق بیمه هایی که تا به حال پرداخت کرده اند، ولی خسارتی نداشته اند، قابل قبول می دانند. برخی اوقات نیز به دلیل ضعف در سیستم های نظارتی و کنترلی افراد داخل سازمانی اقدام به مستند سازی و تحریف اسناد پرونده ها به نفع خود می نمایند.
  • کلاهبرداران “حرفه ای” : این دسته از طریق این تجارت اقدام به کسب در آمد برای خود می کنند. این افراد تا زمانی این تخلف را ادامه می دهند که عمل مجرمانه آنها کشف شود. این گروه افراد برای اینکه بتوانند ردیابی خود را دشوار نموده یا حداقل به تاخیر بیاندازند سراغ شرکت های بیمه ای مختلف می روند. در حالت پیشرفته ، کلاهبرداران حرفه ای اقدام به عملیات سازماندهی شده از طریق گروهی متخصص می کنند که این افراد نیز توانایی بالایی در کلاهبرداری های پیچیده و رقم بالا دارند. (دهقان زاده ورشیدی،۱۳۹۲،۳۸).

۲-۱۳ . مثلث فریب یا کلاهبرداری در صنعت بیمه

برخی معتقدند سه عنصر اساسی که باعث رخ دادن کلاهبرداری می شوند عبارت اند از :

  • انگیزه و مشوق فتنه[۲]؛
  • فرصت طلبی[۳]؛
  • انطباق با منطق[۴](عقلایی)؛

افراد به دلایل مختلفی اقدام به کلاهبرداری از شرکت بیمه می کنند. برای مثال برخی اوقات آنها دارای مشکل مالی هستند و برخی اوقات به دنبال اهداف وآرمان های خاص خود می باشند. بیمه گذاری که چندین سال حق بیمه پرداخت کرده بدون اینکه حتی کوچکترین خسارتی داشته باشد خود را در دریافت یک خسارت، حتی به صورت واهی محق می داند. شرکت بیمه ای که نتوانسته است در مقابل کارشناسی که میلیون ها دلار به نفع شرکت بیمه کار نموده است، جبران خدمات نماید، انگیزه های لازم مخرب را برای کارشناس ایجاد نموده است. عدم تسهیم مدیران در سود شرکت و ترک کار بالا نه تنها شرکت را تهی از دانش می کند بلکه تعهد مدیران

[۱] . Opportunity Fraudster

[۲] . Incentive

[۳] . Opportunity

[۴] . Rationalization

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱- ۳- ۱٫ هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

۱- ۳- ۲٫ اهداف فرعی

۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .

۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.