بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

پایان نامه بررسی کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط

سیستم­های اطلاعاتی پشتیبانی گروه کار

سیستم­های پشتیبانی گروه کاری، نوع خاصی از انواع سیستم­های اطلاعاتی است که کلیه مدیران و کارکنان را در انجام وضایف و فعالیت­های اداری روزمره و روزانه، بدون انتقال فیزیکی و رفت و آمد افراد و همچنین بدون استفاده از کاغذ، یاری می­دهند (قاضی­زاده فرد، ۱۳۸۷، ص ۲۶۹).

۲-۲-۷-۶٫ سیستم­های اطلاعاتی خبره

سیستم­های خبره، سیستم­هایی هستند که با استفاده از دانش و تجربیات انسان خبره در یک زمینه خاص، می­توانند جایگزین انسان شوند و عمل تصمیم­گیری، به معنای انتخاب را انجام دهند. این سیستم­ها، سیستم­های بسیار سطح بالایی هستند و فعلاً در تجارت به علت هزینه بسیار بالای پیاده­سازی، کمتر رواج دارند (صفایی، ۱۳۹۰، ص ۴۵). در کل می­توان بیان کرد که سیستم­های خبره، به نوعی از سیستم­های اطلاعاتی گفته می­شود که هم به صورت مجزا و هم به­صورت منفرد و هم به همراه سایر انواع سیستم­های اطلاعاتی که ذکر گرد، مورد استفاده قرار می­گیرند. سیستم­های خبره از برنامه­های رایانه­ای که قواعد و حقایق را در خود ذخیره نموده­اند و آن ها را پایگاه دانش می نامند، جهت تقلید فرآیند تخصص و خبرگی انسان­ها استفاده می­کنند (قاضی­زاده فرد، ۱۳۸۷، ص ۲۷۱). این سیستم زمانی مورد استفاده قرار می­گیرد که سازمان با مسئله­ای پیچیده روبرو می­شود و باید تصمیمی مهم اتخاذ کند. سیستم های خبره می­کوشند تا شبیه به افراد خبره عمل نمایند. مثلاً این سیستم­ها می­توانند به مثابه کامپیوتری عمل نمایند که برای تصمیم گیری و حل مشکلات مورد استفاده قرار می­گیرد و حتی در بعضی زمینه­ها و تخثث­ها بهتر از افراد خبره عمل می­کند. در این سیستم، نظریه­ای به عنوان نظریه پنهان نیز مطرح شده است که همان فناوری هوش مصنوعی است که خبرگی و تخصص از فرد متخصص به کامپیوتر منتقل می­شود (الهی و رجب­زاده، ۱۳۸۲، ص ۱۱). این سیستم­ها از طریق بانک اطلاعاتی ویژه، اطلاعات یکنواخت و پیوسته ای برای کمک به تصمیم گیری ارائه می کند و از طریق ایجاد و حفظ یکنواختی در گردش اطلاعات موجب سهل­تر شدن استفاده از اطلاعات در جریان تصمیم­گیری­ها می­شود (زرگر، ۱۳۸۸، ص ۲۶).

۲-۲-۸٫ ویژگی­های سیستم اطلاعاتی اثربخش

  1. اطلاعات موجز و به هنگام را به سرعت در اختیار مدیران عالی قرار دهد (مدیران باید به طور خلاصه تغییرات ایجاد شده را دریافت کنند).
  2. امکان پیمایش محیط­های درونی و بیرونی را فراهم سازد (تحلیل­گران و طراحان باید سیستم را طوری طراحی کنند که بتواند اطلاعاتی نظیر فعالیت رقبا، مصوبات دولت یا سازمان و مسائل یا فرصت­های محیطی را ارائه کند).
  3. امکان مرور مطالب را به کاربران بدهد (با بررسی جزئیات عملکرد می توان به تکمیل اطلاعات پرداخت).
  4. امکان آزمودن راهبردها را فراهم آورد (نشان دادن تاثیر متغیرهای خاص بر عملکرد و ارزیابی نتایج احتمالی راهبردهای جایگزین).
  5. از مدل­ها کمک بگیرد (سیستم­ها باید طوری طراحی شوند که از اطلاعات فراهم شده به کمک مدل­ها استفاده کنند).
  6. از سرریز اطلاعات پرهیز کند (عدم ارائه بیش از حد اطلاعات به مدیریت در یک زمان محدود).
  7. تفاوت­های مهم را برجسته نماید (نشان دادن انحراف از سطح عملکرد مورد انتظار. فنون ترسیمی و برجسته سازی برای ارائه اطلاعات آشکار به مدیران ضروری است).
  8. خلاصه شاخص­ها را ارائه دهد (استفاده از فنون تصمیم­گیری و به­کارگیری خلاصه عملکردها نظیر میانگین و دامنه تغییرات).
  9. خلاصه اطلاعات با اطلاعات تفضیلی پشتیبانی شود (ارائه اطلاعات جامع و تفضیلی در صورتی که خلاصه اطلاعات دچار ابهاماتی باشد).
  10. اطلاعات را به سبک­های گوناگون ارائه دهد (ارائه اطلاعات به گونه­ای که با توجه به شیوه­های پردازش متفاوت افراد، برای آنان به­طور کامل قابل فهم باشد) (رضاییان، ۱۳۹۱، ص ۲۱۶).

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱-۴-۱٫ هدف­کلی

  • شناسایی نقش سیستم­های اطلاعاتی بر قابلیت­های سازمانی در صنایع کوچک و متوسط.

۱-۴-۲٫ اهداف­جزئی

۲-۴-۲-۱٫ توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۲٫ بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۳٫ مشخص کردن قابلیت­های سازمانی شده در سطح سازمان ودر نتیجه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط.

۲-۴-۲-۴٫ شناسایی مکانیزم­های قابلیت­های سازمانی در شرکت­های مورد بررسی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.