سیستمهای اطلاعاتی پشتیبانی گروه کار
سیستمهای پشتیبانی گروه کاری، نوع خاصی از انواع سیستمهای اطلاعاتی است که کلیه مدیران و کارکنان را در انجام وضایف و فعالیتهای اداری روزمره و روزانه، بدون انتقال فیزیکی و رفت و آمد افراد و همچنین بدون استفاده از کاغذ، یاری میدهند (قاضیزاده فرد، ۱۳۸۷، ص ۲۶۹).
۲-۲-۷-۶٫ سیستمهای اطلاعاتی خبره
سیستمهای خبره، سیستمهایی هستند که با استفاده از دانش و تجربیات انسان خبره در یک زمینه خاص، میتوانند جایگزین انسان شوند و عمل تصمیمگیری، به معنای انتخاب را انجام دهند. این سیستمها، سیستمهای بسیار سطح بالایی هستند و فعلاً در تجارت به علت هزینه بسیار بالای پیادهسازی، کمتر رواج دارند (صفایی، ۱۳۹۰، ص ۴۵). در کل میتوان بیان کرد که سیستمهای خبره، به نوعی از سیستمهای اطلاعاتی گفته میشود که هم به صورت مجزا و هم بهصورت منفرد و هم به همراه سایر انواع سیستمهای اطلاعاتی که ذکر گرد، مورد استفاده قرار میگیرند. سیستمهای خبره از برنامههای رایانهای که قواعد و حقایق را در خود ذخیره نمودهاند و آن ها را پایگاه دانش می نامند، جهت تقلید فرآیند تخصص و خبرگی انسانها استفاده میکنند (قاضیزاده فرد، ۱۳۸۷، ص ۲۷۱). این سیستم زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که سازمان با مسئلهای پیچیده روبرو میشود و باید تصمیمی مهم اتخاذ کند. سیستم های خبره میکوشند تا شبیه به افراد خبره عمل نمایند. مثلاً این سیستمها میتوانند به مثابه کامپیوتری عمل نمایند که برای تصمیم گیری و حل مشکلات مورد استفاده قرار میگیرد و حتی در بعضی زمینهها و تخثثها بهتر از افراد خبره عمل میکند. در این سیستم، نظریهای به عنوان نظریه پنهان نیز مطرح شده است که همان فناوری هوش مصنوعی است که خبرگی و تخصص از فرد متخصص به کامپیوتر منتقل میشود (الهی و رجبزاده، ۱۳۸۲، ص ۱۱). این سیستمها از طریق بانک اطلاعاتی ویژه، اطلاعات یکنواخت و پیوسته ای برای کمک به تصمیم گیری ارائه می کند و از طریق ایجاد و حفظ یکنواختی در گردش اطلاعات موجب سهلتر شدن استفاده از اطلاعات در جریان تصمیمگیریها میشود (زرگر، ۱۳۸۸، ص ۲۶).
۲-۴-۲-۱٫ توسعه و کاربرد استفاده از سیستمهای اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.
۲-۴-۲-۲٫ بیان مزایای استفاده از سیستمهای اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.
۲-۴-۲-۳٫ مشخص کردن قابلیتهای سازمانی شده در سطح سازمان ودر نتیجه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط.
۲-۴-۲-۴٫ شناسایی مکانیزمهای قابلیتهای سازمانی در شرکتهای مورد بررسی.