بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

دانلود پایان نامه بررسی بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی

  1. مشارکت بیشتر در تصمیم گیری

مدیران برای ایجاد ارتباط بین خود باید مقداری وقت و نیرو صرف کنند. با استفاده از سیستم­های پیشرفته اطلاعاتی، می­توان مقدار وقتی که در این راه صرف می­نمایند یا تلاشی که آنان در این باره  می­کنند، کاهش داد به ویژه زمانی که مدیران از نظر فیزیکی در فاصله دور از هم قرار دارند. برای مثال کسی که می­خواست محصول جدیدی را تولید و عرضه نماید یک پیام الکترونیکی در رابطه با ویژگی محصول جدیدی را که می­خواست تولید و عرضه نماید، فرستاد و در رابطه با آن از افراد مختلف نظر خواهی کرد. او بیش از ۱۵۰ پیشنهاد از هر گوشه از جهان دریافت کرد، که تقریباً همه آن­ها از کسانی بودند که با وی هیچ آشنایی نداشتند. گذشته از این، نتیجه تحقیقات نشان می­دهد که سیستم­های پیشرفته اطلاعاتی باعث می­شود که تماس­های بین مدیران رده بالا و پایین سازمان افزایش یابد. مدیران رده میانی سازمانی می­توانند به صورتی مستقیم با مدیر تماس بگیرند، و یک معاون می­تواند به صورت مستقیم با مهندس یک طرح بر قرار نماید. در یکی از بزرگ­ترین خرده فروشی­های دنیا که انواع شیرینی و شکلات تولید و عرضه می­کند، کارکنان واحد­ها و شاخه­های مختلف سازمان با استفاده از سیستم ارتباط الکترونیکی به صورتی مستقیم با مدیر عامل تماس می­گیرند و دیدگاه­های خود را درباره محصولات شرکت رقیب و واکنش مشتریان به اطلاع وی می­رسانند. شرکت زیراکس توانست با استفاده از این سیستم، مشارکت مدیران ارشد را در تصمیم گیری­ها از پانزده نفر به حدود یکصد نفر برساند.

  1. افزایش سرعت در تصمیم گیری

استفاده از سیستم­های اطلاعاتی باعث می­شود که زمان و وقت کمتری صرف مسائل مربوط به تصمیم­گیری شود، تکرار پیام­ها کاهش یابد و گروه­های ذی نفع می­توانند به­صورت مستقیم با یکدگیر تماس برقرار­کنند. برای مثال، شرکت زیراکس توانست زمان جلسه یا گردهمایی را (بااستفاده از سیستم کامپیوتری جدید) کاهش دهد. پیش از تشکیل جلسه هیچ لازم نیست که نوشته یا کاغذی بین افراد و دوایر رد و بدل شود. هر واحدی طرح خود را به صورت پیام الکترونیکی، پنج روز پیش از تشکیل جلسه، ارائه می­دهد و هر یک از مدیران عالی اجرایی آن را مطالعه می­کنند. زمان جلسه کوتاه است زیرا هر یک از آنها پیش از آن به حد کافی، برای مساله مورد نظر وقت صرف کرده­اند.

  1. افزایش سرعت در شناسائی مسائل

با استفاده از سیستم­های پیشرفته اطلاعاتی، فعالیت­های سازمان بیش­تر و بهتر در معرض دید مدیران قرار می­گیرد. برای مثال، داده­های مربوط به فروش و تحقیقات بازار (از نظر خرده فروشی­ها و بررسی­های انجام شده) بیشتر در دسترس مدیران قرار می­گیرند. مدیران می­توانند به صد­ها مخزن اطلاعاتی، درباره صنعت، امور مالی و الگوهای آماری دسترسی داشته باشند. این سیستم  اطلاعاتی برای سازمان­ها و مدیران چنین امکانی را به وجود می­آورد که بتوانند حجم بزرگ­تری از اطلاعات را با دامنه­های  بسیار وسیع تر جمع آوری نمایند. برای مثال، مدیر عامل یک شرکت بزرگ خرده فروشی می­گوید من می­توانم از هر یک از واحد­ها و فروشندگان­های خود اطلاعات گوناگون بگیرم. مثلاً می­دانم که چه مشتریانی درباره محتوای نوع خاصی از شیرینی پرسش داشته اند ( زیرا آنان نسبت به ماده خاصی حساسیت دارند) و سر انجام اینکه، من درباره هر گونه اظهار نظر مشتریان درباره انواع شیرینی­هایی که تولید و عرضه می­کنیم آگاهی می­یابم (دفت، ۱۳۸۸، ص ۲۵۰).

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱-۴-۱٫ هدف­کلی

  • شناسایی نقش سیستم­های اطلاعاتی بر قابلیت­های سازمانی در صنایع کوچک و متوسط.

۱-۴-۲٫ اهداف­جزئی

۲-۴-۲-۱٫ توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۲٫ بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۳٫ مشخص کردن قابلیت­های سازمانی شده در سطح سازمان ودر نتیجه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط.

۲-۴-۲-۴٫ شناسایی مکانیزم­های قابلیت­های سازمانی در شرکت­های مورد بررسی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.