بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

پایان نامه تعیین بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی

سیستم­

سیستم، گروهی از عناصر می­باشد که به خاطر خواستۀ مشترک رسیدن به یک هدف با هم ترکیب می­شوند (مک لوید[۱]، ۱۹۹۸، ص ۱۲). مثلا ًدر یک مرکز اطلاعاتی، منابع انسانی، رایانه­ای و اطلاعاتی برای رسیدن به هدف مشترک که همان ارائه اطلاعات به کارکنان یا مدیران آن موسسه می باشد  با هم ترکیب می­شوند. در هر سیستمی پنج عنصر درونداد، برونداد، تبدیل، مکانیسم کنترل و در نهایت اهداف وجود دارند. بطوریکه حرکت سیستم به­طوری است که درونداد به برونداد، تبدیل می­شود. در این میان مکانیسم کنترل، فرایند تبدیل را برای اطمینان از رسسیدن به اهداف سیستم زیر نظر قرار می­دهد. مکانیسم کنترل توسط حلقه بازخورد به جریان منابع متصل می­شود. بطوریکه حلقه بازخورد اطلاعات را از برونداد سیستم کسب می­کند و آن را برای مکانیسم کنترل قابل دسترسی قرار می­دهد. مکانیسم کنترل، علائم بازخورد را با  اهداف تطبیق داده و منجر به علائمی به عنصر درونداد می­شود تا وقتی که سیستم لازم است عملیاتش را تغییر دهد.

برای مثال، وقتی سیستم، یک مرکز اطلاعاتی چون کتابخانه می­باشد؛ درونداد­ها، کتاب­ها، مجلات، منابع الکترونیک و … می­باشند و فرایند خدمتی فنی، منابع کتابخانه ای مذکور را به برونداد که همان مواد قابل دسترسی برای ارائه خدمات بهتر و کارآمدتر به مراجعان و کاربران می­باشد. مکانیسم کنترل در اینجا رئیس یا شخصی است که آن ارتباط میان این مرکز خدمات فنی و مجموعه سازی و خدمات عمومی را به عهده دارد و حلقه باز خورد در اینجا ارتباطات و روابطی است که شخص رئیس را با قسمت­های مختلف کتابخانه مذکور مرتبط می­کند. هر سیستمی می­تواند عملیات  خود را کنترل کند. یک سیستم بدون مکانیسم کنترل، حلقه باز خورد و عناصر اهداف یک سیستم حلقه باز نامیده می­شود. یک سیستم با سه عنصر کنترل (اهداف، مکانیسم کنترل و حلقه باز خورد) یک سیستم حلقه بسته نامیده می­شود ( همان منبع، ص ۱۳).

همان­طور که می­دانیم حلقه­­ای که باز باشد، حلقه نیست. حال سیستم­ها را از جهت ارتباط با محیط پیرامون خود به دو دسته تقسیم می­کنند: سیستمی که با محیط پیرامون خود ارتباط داشته باشد را سیستم باز گفته و سیستمی که با محیط پیرامون خود ارتباط نداشته باشد یک سیستم بسته است. البته قابل ذکر است که سیستم کاملاً بسته وجود ندارد. یک زیر سیستم به­طور ساده، سیستمی درون سیستم دیگر می­باشد. مثلاً در یک اتومبیل یک سیستم کلی وجود دارد به­نام اتومبیل و چندین سیستم فرعی و شاید درون آن سیستم­های فرعی، سیستم­های فرعی­تری وجود داشته باشند. مثلاً موتور خودرو یک سیستم دیگر است که درون آن­هم سیستم دیگری بنام کاربراتور قرار دارد. وقتی که یک سیستمی، جزء سیستم بزرگ­تر می­باشد، سیستم بزرگ­تر سوپر سیستم یا فوق سیستم نامیده می­شود. برای مثال سیستم دولتی یک شهر یک سیستم است، اما در عین حال قسمتی از یک سیستم بزرگ­تر بنام سیستم دولتی یک استان یا ایالت می­باشد که آن­هم خود یک زیر سیستم دولت ملی می­باشد. یک شرکت تجاری یک سیستم فیزیکی می­باشد. این شرکت از منابع فیزیکی تشکیل یافته است. یک سیستم اداراکی، سیستمی است که از منابع ادراکی ( فکری ) چون اطلاعات و داده­ها برای نشان دادن یک سیستم فیزیکی استفاده می­کند. یک سیستم اداراکی عموماً یک تصویر ذهنی در ذهن مدیر می­باشد مانند تصویر یا خطوطی که بر روی یک برگه  کاغذ یا در شکل الکترونیکی ذخیره شده در رایانه (همان منبع، ص ۲۴ – ۲۳).

[۱]– Mcleod

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱-۴-۱٫ هدف­کلی

  • شناسایی نقش سیستم­های اطلاعاتی بر قابلیت­های سازمانی در صنایع کوچک و متوسط.

۱-۴-۲٫ اهداف­جزئی

۲-۴-۲-۱٫ توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۲٫ بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۳٫ مشخص کردن قابلیت­های سازمانی شده در سطح سازمان ودر نتیجه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط.

۲-۴-۲-۴٫ شناسایی مکانیزم­های قابلیت­های سازمانی در شرکت­های مورد بررسی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.