بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی-پایان نامه کارشناسی ارشد

دلایل برپا نمودن نظام­های اطلاعاتی در سازمان

پاسخ دادن به این سوال که چرا سازمان نظام اطلاعات سازمان را برگزیده است، ابتدا ساده به نظر می­رسد. می­توان گفت که سازمان­ها برای کارایی بیشتر، صرفه جویی در منابع ارزشمند و کاهش نیروی کار و هزینه­ها، به این کار دست زده­اند. شاید در گذشته این پاسخ درست بوده است، ولی اکنون با همه اهمیت آن، تنها دلیل روی آوردن به نظام­های اطلاعات نیست. امروزه نیز در برپایی نظام­های اطلاعات انتظار افزایش کارایی و بهره وری مطرح است ولی کار به جایی رسیده است که بدون این نظام­ها ادامه کسب و کار ناشدنی است. برای تصمیم­گیری­های سنجیده، برآوردن خواسته­های رو به افزایش مشتریان، هماهنگی مالی و انسانی، ناچار به برقراری نظام­های اطلاعات در سازمان­ها هستیم. هدف پاره­ای از سازمان­ها نوآوری است و آن را امتیاز رقابتی خود می­دانند. حتی گاهی در این راه به بازده مستقیم هزینه در نظام اطلاعات نمی اندیشند. در پاره­ای موارد نیز دگرگونی در مقررات دولتی و اجتماعی، عملکرد رقبا، و گسترش هزینه­های عملیاتی، روی آوردن به نظام اطلاعات را ضروری و توجیه می­نماید (لاودن و لاودن، ۱۳۸۴).

بطور خلاصه می­توان گفت که طی سال­های اخیر، مدیران به دو دلیل توجه روزافزونی به نظام­های اطلاعاتی و مدیریت اطلاعات در قالب اینگونه نظام­ها داشته اند.

  1. افزایش پیچیدگی فعالیت­های کسب و کار: کسب و کار همواره پیچیده بوده است، ولی امروزه از هر زمان دیگری پیچیده­تر شده است. همه سازمان­ها در مع رض تأثیرات اقتصاد بین الملل بوده و در بازار جهانی رقابت می­کنند. فن آوری کسب و کار پیچیده­تر می شود و چارچوب­های زمانی برای اقدام­های مدیریتی کوتاه­تر می شود و محدودیت­های اجتماعی در قالب تقاضای مشتریان برای محصولات و خدمات کیفی و ارزان­تر وجود دارد. هر­یک از این آثار بر پیچیدگی کسب و کار می­افزاید.
  2. بهبود توانمندی­های رایانه: رایانه­های غول پیکر دهه­های۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به سبب داشتن سرعت اندک و اندازه بزرگ از صحنه خارج شده­اند و تنها کارشناسان سخت افزار با آن­ها سر و کار خواهند داشت. در گذشته کاربران هرگز در تماس مستقیم با سخت افزارها قرار نمی­گرفتند و از این امر راضی بودند و در بیشتر موارد استفاده کنندگان خروجی­های رایانه حتی نحوه کار با آن را نمی­دانستند و برخی از یادگیری آن هم هراس داشتند. اما کاربران امروزی دیگر رایانه را یک وسیله ویژه به­شمار نمی­آورند بلکه به آن به­عنوان یک ابزار کار ضروری مانند میز، صندلی و تلفن نگاه می­کنند (مک لوید، ۱۳۸۷).

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱-۴-۱٫ هدف­کلی

  • شناسایی نقش سیستم­های اطلاعاتی بر قابلیت­های سازمانی در صنایع کوچک و متوسط.

۱-۴-۲٫ اهداف­جزئی

۲-۴-۲-۱٫ توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۲٫ بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۳٫ مشخص کردن قابلیت­های سازمانی شده در سطح سازمان ودر نتیجه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط.

۲-۴-۲-۴٫ شناسایی مکانیزم­های قابلیت­های سازمانی در شرکت­های مورد بررسی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.