بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی-پایان نامه ارشد مدیریت گرایش تحول

. تعاریف­ نظری و عملیاتی پژوهش

۱-۶-۱٫ تعاریف­ نظری

سیستم­های اطلاعاتی: سیستم­های اطلاعاتی به مجموعه­ای از اجزای مرتبط با هم گفته می­شود که اطلاعات را به منظور حمایت از تصمیم­گیری و کنترل در یک سازمان جمع­آوری، پردازش، ذخیره و توزیع می­کنند (جانکوفسکی[۱]، ۲۰۰۹).

قابلیت­های سازمانی: قابلیت­های سازمانی مجموعه­ای از دانش، مهارت و همچنین خصوصیت­های محیط داخلی سازمان است که آن را در بکارگیری منابع برای دستیابی به هدف خاص توانمند می­سازد (لادو و همکاران[۲]، ۱۹۹۲).

قابلیت مبتنی بر داده: قابلیت­های مبتنی بر داده و یا به بیان دیگر ورودی محور، آن دسته از قابلیت­های سازمان هستند که به تمامی دارایی­های انسانی یا غیر انسانی سازمان (ملموس یا غیر ملموس) اشاره دارد که سازمان را در دستیابی به هدفی خاص و انجام فعالیتی یاری می­رساند (لادو و همکاران، ۱۹۹۲).

قابلیت مبتنی بر فرآیند: قابلیت­های مبتنی بر فرآیند، بخشی از توانمندی­های سازمان است که آن را در تبدیل منابع و ورودی­ها به ارزش­ها (خروجی­ها) یاری می­رسانند (لادو و همکاران، ۱۹۹۲).

قابلیت مبتنی بر ستاده: قابلیت­های سازمانی خروجی محور، مرتبط با همه ارزشی است که سازمان برای مشتریان و ذینفعان بیرونی خود ایجاد می­کند. این قابلیت­ها در تعامل با مشتریان، تامین کنندگان، متخصصان و سایر عوامل خارجی و بر اساس توانمندی­ها و ویژگی­های سازمان شکل می­یابند (لادو و همکاران، ۱۹۹۲).

صنایع کوچک و متوسط: تعاریف گوناگونی در رابطه با صنایع کوچک و متوسط ارائه شده است و باید بیان نمود که کوچکی و بزرگی مفهومی است نسبی و هیچ تعریف کمی و مقداری قابل قبولی نمی­توان جستجو کرد و این تفاوت نه تنها از یک کشور به کشور دیگر صدق نمی­کند، بلکه حتی گاهی در یک کشور نیز متغیر است. در پژوهش حاضر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط از تعریف سازمان کوچک گرفته شده و صنایعی را صنایع کوچک و متوسط می­دانند که شرایط زیر را داشته باشد:

الف) میزان سرمایه گذاری آن ها تا ۷۵۰ هزار تومان در یک واحد تولیدی باشد.

ب) میزان اشتغال حداکثر ۵۰ نفر باشد.

ج) جنبه هنری نداشته باشد.

د) مکانیزه باشد.

ز) سرمایه آن­ها کاملاً ایرانی باشد.

۱- Jankowski

[۲]– Lado et al

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱-۴-۱٫ هدف­کلی

  • شناسایی نقش سیستم­های اطلاعاتی بر قابلیت­های سازمانی در صنایع کوچک و متوسط.

۱-۴-۲٫ اهداف­جزئی

۲-۴-۲-۱٫ توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۲٫ بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۳٫ مشخص کردن قابلیت­های سازمانی شده در سطح سازمان ودر نتیجه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط.

۲-۴-۲-۴٫ شناسایی مکانیزم­های قابلیت­های سازمانی در شرکت­های مورد بررسی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.