X
تبلیغات
رایتل

دانلود پایان نامه بررسی وضعیت مطلوب و موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

جمعه 5 شهریور 1395 ساعت 00:42

تجهیزات سخت‌افزاری و شبکه شامل:

  1. a. سرور
  2. b. رایانه شخصی به تعداد مورد نیاز
  3. c. چاپگر و اسکنر
  4. d. تجهیزات Active / Passive شبکه
  5. e. پهنای باند متناسب برای شبکه WAN

         

         نرم‌افزار شامل:

  1. a. وب ‌سایت
  2. b. نرم‌افزارهای پایه
  3. c. نرم‌افزارهای آموزشی چند رسانه‌ای
  4. d. نرم‌افزارهای ساخت محتوای دروس
  5. e. نرم‌افزارهای کاربردی
  6. f. نرم‌افزار اتوماسیون اداری
  7. g. تجهیزات تامین برق اضطراری

برای ایجاد این نوع مدارس ابتدا باید یک برنامه دراز مدت را مدنظر داشت به عنوان مثال مدرسه‌ای که امروز  به نام هوشمند ایجاد می‌شود ممکن است حتی بیشتر از ۱۰ سال طول بکشد تا ابزار خود را که شامل زیر‌ساخت ارتباطی، محتوای مناسب، آموزش معلمین، تغییر روش‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی والدین است، کامل کند(اسلامی،۱۳۸۳: ۵۰).

  ۲-۱۰٫ساختار مدرسه هوشمند

به عبارت دیگر ؛ مدرسه هوشمند مدرسه اى است که با کمک فناوری هاى نوین در سیستمهاى آموزشى و دیجیتالى هوشمند، درصدد بهینه سازی و سرعت بخشى به فرآیند یاددهى، یادگیرى و همچنین بهبود مدیریت به صورت کاملاً «نظام یافته» باشد تا دانش آموز قادر به پردازش، دسته بندى و استفاده بهینه از منابع فنى «دانش روز» با توجه به طیف گسترده آن براى کشف استعداد خود و بروز خلاقیت ها باشد.در طراحى یک مدرسه هوشمند باید به چهار فاکتور تأثیرگذار توجه کرد(مجیدی،۱۳۸۰: ۶۲):

– عوامل محیطى(فضا و طراحى مناسب مدرسه، کلاسها )

–   عوامل اجرایى و یادگیرندگان (مدیران، معلمان و دانش آموزان)

– عوامل سخت افزارى و شبکه (طراحى مهندسى وسایل ارتباطى شبکه و سخت افزارى)

– عوامل مهم نرم افزاری و دیجیتالی (سرویس های متنوع، محتوای دیجیتالی، سیستم های شبیه سازی )

فضاى فیزیکى یک مدرسه هوشمند باید به یک زیر ساخت ارتباطى قوى مجهز باشد تا بتواند به شکل مستمر نسبت به وضعیت هاى متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد.همچنین به همه این اجازه را بدهد که از منابع موجود به صورت مؤثرترى استفاده کنند و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد.  ساختار مدرسۀ هوشمند دربردارنده محیطى پویا و مقرون به صرفه است بگونه ای که چهار عنصر اصلى «ساختار، سیستم ها، سرویس ها، مدیریت» در آنها یکپارچه شده و بینشان رابطه منطقی و دائمی وجود دارد. این ساختار بر چهار رکن اصلی استوار است:

۱) محیط یاددهی – یادگیری این رکن چهار حوزه را تحت پوشش خود قرار می دهد :

الف – برنامۀ درسی    ب – روش تدریس    ج – ارزیابی     د – محتوا

۲) مدیریت منابع و فرآیندهای مورد نیاز محیط یاددهی – یادگیری را پشتیبانی و حمایت می کند.

۳)مسئولیتهای افراد و مهارتهای مورد نیاز   در این مدرسه نقش سنتی مدیر، معلم، دانش آموز و والدین تغییر نموده و نقش ها بر اساس فناوری جدید تعریف می شوند.

۴)فناوری نقش اساسی را در ایجاد محیط یاددهی – یادگیری، مدیریت و سایر موارد ایفا می نماید.(نیکنامی،۱۳۸۷: ۴۵)

۲-۱۱٫پیشتازان ایجاد مدرسه هوشمند

کشور مالزی نخستین کشوری است که طرح راه اندازی مدارس هوشمند را به اجرا در آورده و قرار است تا سال ۲۰۲۰ تمامی مدارس این کشور به صورت هوشمند اداره شوند به طوریکه آموزش و پرورش این کشور، این طرح را به عنوان ۲۰- ۲۰اطلاق کرده است. مشخصات و قابلیتهای نرم افزار مدرسه هوشمند :

– طراحی هنری زیبا و مطابق استانداردهای وب

– مطابقت با استانداردهای جهانی واستاندارد[۱] بودن تمامی صفحات

– سازگاری با موتورهای جستجوگر

– استفاده از قالب بندی برای صفحات Style Sheet

[۱] . Unicode

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هدف اصلی

ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل

اهداف فرعی

-بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت موجود محیط یاددهی -یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود توانمندسازی معلمان درحوزه فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی  عوامل  استقرار مدارس  هوشمند  از دیدگاه  مدیران و دانش آموزان مقطع دوم  متوسطه کاشان  و آران و بیدگل  با فرمت ورد

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.