بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند-پایان نامه ارشد مدیریت گرایش منابع انسانی

فواید کلاس هوشمند

ارتقای سطح آموزش با استفاده بهینه دانش‌آموزان و معلمان از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در فراگیری و تدریس درس‌ها که این امر باعث کاهش زمان طراحی و جذابیت کار و لذت از یادگیری و ارتقای سطح آموزشی می‌شود. در کلاس هوشمند دانش‌آموز پژوهشگر و علاقمند به جستجوی دانش می‌شود و یاد می‌گیرد چگونه اطلاعات را بدست آورده و از اطلاعات بدست آمده چگونه استفاده کند و همچنین چگونه اطلاعات بدست آمده را با هم ترکیب و آن را نقد و بررسی کند. در ادامه به برخی از فواید مدارس هوشمند اشاره شده است. (صالحی،۷۴:۱۳۸۶).

– افزایش نشاط در کلاس: کلاس‌های سنتی خصوصاً برای دانش‌آموزان تنوع طلب امروزی ملال‌آور بود و لذا کند و کاو در اینترنت و استفاده از رایانه و امکانات جانبی جوشش و نشاط را در کلاس ایجاد می‌کند. (صالحی،۷۴:۱۳۸۶).

– صرفه جوئی در وقت و انرژی: در روش سنتی معمولاً معلمان با آموزش یکنواخت و تکراری خود با استفاده از روش سخنرانی انرژی فراونی را صرف می‌کنند که مداومت آن ملال‌آور است. اما در روش هوشمند معلمان تنها حکم راهنما را در مسیر فراگیری دانش‌آموزان دارند و با ارائه راه‌کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و معرفی منابع و مأخذ، دانش‌آموزان را هدایت و راهنمائی می‌کنند. در هزاره سوم هیچ شغلی و فعالیت اقتصادی فرهنگی و اجتماعی نیست که بدون نیاز به تسلط بر مهارت‌های رایانه‌ای قابل دسترسی باشد، لذا در مدرسه هوشمند دانش‌آموز برای ورود به چنین فضایی آماده می‌شود. (صالحی،۷۴:۱۳۸۶).

– افزایش خلاقیت دانش‌آموز: یکی از عوامل پیشرفت علمی اقتصادی و فرهنگی در دنیای رقابتی امروز داشتن خلاقیت است که می‌تواند به تولید علم بیانجامد. در مدرسه هوشمند دانش‌آموز ناگزیر به جست و جوی علمی است و برای ارائه مطالب علمی در کلاس از امکانات متنوع رایانه‌ای استفاده می‌کند. همین امر می‌تواند موجب افزایش خلاقیت دانش‌آموز شود. در مدرسه هوشمند دانش‌آموز وارد آزمایشگاه مجازی می‌شود که کوچکترین خطری برای او وجود ندارد و می‌تواند آزمایش‌های مختلف را بر اساس آموخته‌های خود انجام دهد و نتایج جالب آن را مشاهده کند. در مدارس هوشمند این امکان وجود دارد که از طریق اینترنت و اینترانت با سایر مدارس دیگر در ارتباط بود(صالحی،۷۴:۱۳۸۶).

۲-۹٫ابزار  مدرسه هوشمند

مدرسه هوشمند، مدرسه ای است که در آن نسلی توانمند در عرصه زندگی و توانا در خلق دانش تربیت می شوند و بستر های سخت افزاری و نرم افزاری لازم در راستای مکانیزه نمودن کلیه فعالیت های روزمره مدارس فراهم می شود.

با توجه به اهداف مدرسه هوشمند و با توجه به نوع جهت‌گیری آن در تربیت دانش‌آموزان، نیاز به تجهیزات و امکاناتی دارد که در مدارس سنتی به آن نیازی نیست. این تجهیزات شامل موارد زیر است:

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هدف اصلی

ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل

اهداف فرعی

-بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت موجود محیط یاددهی -یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود توانمندسازی معلمان درحوزه فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی  عوامل  استقرار مدارس  هوشمند  از دیدگاه  مدیران و دانش آموزان مقطع دوم  متوسطه کاشان  و آران و بیدگل  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.