بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند-پایان نامه ارشد مدیریت گرایش منابع انسانی

.تعریف نظری و عملیاتی تحقیق

۱-۸-۱٫تعاریف نظری

مدرسه هوشمند :مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای انجام می شود و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است(توکلی،۱۳۸۸: ۵۴).

زیرساخت های فناوری اطلاعات: کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای انجام می شود و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است(یوسف زاده،۱۳۸۷: ۴۵) .

محیط یاددهی-یادگیری: شیوه وروش آموزشی مدارس هوشمند دیداری – شنیداری بوده تا زمینه رشد همه جانبه استعدادهای دانش آموزان را تدارک ببینند و با تلفیق، به جای استفاده  ابزاری از فناوری ا طلاعات و یا ارائه واحد مستقل فناوری درکنار سایر واحدهای درسی، نسبت به کارآمد و اثر بخش نمودن نظام آموزشی اقدام  می شو.(یوسف زاده،۱۳۸۷: ۴۵).

مدیریت مدرسه: کلیه فرایندهای مدرسه ی هوشمند ازپشتیبانی سیستم های رایانه برخوردار هستند واتوماسیون  فرایندها (خودکارسازی ) به طور کامل در مدرسه اجراشده است(یوسف زاده،۱۳۸۷: ۴۵).

 سیستم یکپارچه رایانه ای: دانش آموزان در مدرسه با همکلاسی های خود و مقاطع بالاتر یا پایین تر از خود و در اجتماع می توانند به عنوان فردی مفید و دارای اطلاعات روز و سواد رایانه ای می تواند ارتباط سالم برقرار نماید(یوسف زاده،۱۳۸۷: ۴۶).

توانمندسازی معلمان: در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانکهای اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند و یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند(یوسف زاده،۱۳۸۷: ۴۶).

۱-۸-۲٫تعاریف عملیاتی

مدرسه هوشمند:در این تحقیق منظور از مدارسه هوشمند قلمرو تحقیق است که از ابزارهای الکترونیکی و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد.

زیرساخت های فناوری اطلاعات:در این تحقیق با استفاده از سوال های ۱-۲-۳-۴-۵ پرسشنامه زیرساخت های فناوری اطلاعات عملیاتی می شود.

مدیریت مدرسه: در این تحقیق با استفاده از سوال های ۶-۷-۸-۹ پرسشنامه زیرساخت های فناوری اطلاعات عملیاتی می شود.

محیط یاددهی-یادگیری: در این تحقیق با استفاده از سوال های ۱۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۴ پرسشنامه محیط یاددهی-یادگیری عملیاتی می شود.

سیستم یکپارچه رایانه ای: در این تحقیق با استفاده از سوال های ۱۵-۱۶-۱۷-۱۸ پرسشنامه سیستم یکپارچه رایانه ای عملیاتی می شود.

توانمندسازی معلمان: در این تحقیق با استفاده از سوال های ۱۹-۲۰-۲۱-۲۲ پرسشنامه توانمندسازی معلمان عملیاتی می شود.

ارتباط یکپارچه رایانه ای مدارس: در این تحقیق با استفاده از سوال های ۲۳-۲۴-۲۵ پرسشنامه ارتباط یکپارچه رایانه ای بادیگر مدارس عملیاتی می شود.

سیستم مدیریت مدرسه: در این تحقیق با استفاده از سوال های ۲۶-۲۷-۲۸- پرسشنامه سیستم مدیریت مدرسه عملیاتی می شود.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هدف اصلی

ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل

اهداف فرعی

-بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت موجود محیط یاددهی -یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود توانمندسازی معلمان درحوزه فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی  عوامل  استقرار مدارس  هوشمند  از دیدگاه  مدیران و دانش آموزان مقطع دوم  متوسطه کاشان  و آران و بیدگل  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.