بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

دانلود پایان نامه بررسی وضعیت مطلوب و موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

تجهیزات سخت‌افزاری و شبکه شامل:

  1. a. سرور
  2. b. رایانه شخصی به تعداد مورد نیاز
  3. c. چاپگر و اسکنر
  4. d. تجهیزات Active / Passive شبکه
  5. e. پهنای باند متناسب برای شبکه WAN

         

         نرم‌افزار شامل:

  1. a. وب ‌سایت
  2. b. نرم‌افزارهای پایه
  3. c. نرم‌افزارهای آموزشی چند رسانه‌ای
  4. d. نرم‌افزارهای ساخت محتوای دروس
  5. e. نرم‌افزارهای کاربردی
  6. f. نرم‌افزار اتوماسیون اداری
  7. g. تجهیزات تامین برق اضطراری

برای ایجاد این نوع مدارس ابتدا باید یک برنامه دراز مدت را مدنظر داشت به عنوان مثال مدرسه‌ای که امروز  به نام هوشمند ایجاد می‌شود ممکن است حتی بیشتر از ۱۰ سال طول بکشد تا ابزار خود را که شامل زیر‌ساخت ارتباطی، محتوای مناسب، آموزش معلمین، تغییر روش‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی والدین است، کامل کند(اسلامی،۱۳۸۳: ۵۰).

  ۲-۱۰٫ساختار مدرسه هوشمند

به عبارت دیگر ؛ مدرسه هوشمند مدرسه اى است که با کمک فناوری هاى نوین در سیستمهاى آموزشى و دیجیتالى هوشمند، درصدد بهینه سازی و سرعت بخشى به فرآیند یاددهى، یادگیرى و همچنین بهبود مدیریت به صورت کاملاً «نظام یافته» باشد تا دانش آموز قادر به پردازش، دسته بندى و استفاده بهینه از منابع فنى «دانش روز» با توجه به طیف گسترده آن براى کشف استعداد خود و بروز خلاقیت ها باشد.در طراحى یک مدرسه هوشمند باید به چهار فاکتور تأثیرگذار توجه کرد(مجیدی،۱۳۸۰: ۶۲):

– عوامل محیطى(فضا و طراحى مناسب مدرسه، کلاسها )

–   عوامل اجرایى و یادگیرندگان (مدیران، معلمان و دانش آموزان)

– عوامل سخت افزارى و شبکه (طراحى مهندسى وسایل ارتباطى شبکه و سخت افزارى)

– عوامل مهم نرم افزاری و دیجیتالی (سرویس های متنوع، محتوای دیجیتالی، سیستم های شبیه سازی )

فضاى فیزیکى یک مدرسه هوشمند باید به یک زیر ساخت ارتباطى قوى مجهز باشد تا بتواند به شکل مستمر نسبت به وضعیت هاى متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد.همچنین به همه این اجازه را بدهد که از منابع موجود به صورت مؤثرترى استفاده کنند و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد.  ساختار مدرسۀ هوشمند دربردارنده محیطى پویا و مقرون به صرفه است بگونه ای که چهار عنصر اصلى «ساختار، سیستم ها، سرویس ها، مدیریت» در آنها یکپارچه شده و بینشان رابطه منطقی و دائمی وجود دارد. این ساختار بر چهار رکن اصلی استوار است:

۱) محیط یاددهی – یادگیری این رکن چهار حوزه را تحت پوشش خود قرار می دهد :

الف – برنامۀ درسی    ب – روش تدریس    ج – ارزیابی     د – محتوا

۲) مدیریت منابع و فرآیندهای مورد نیاز محیط یاددهی – یادگیری را پشتیبانی و حمایت می کند.

۳)مسئولیتهای افراد و مهارتهای مورد نیاز   در این مدرسه نقش سنتی مدیر، معلم، دانش آموز و والدین تغییر نموده و نقش ها بر اساس فناوری جدید تعریف می شوند.

۴)فناوری نقش اساسی را در ایجاد محیط یاددهی – یادگیری، مدیریت و سایر موارد ایفا می نماید.(نیکنامی،۱۳۸۷: ۴۵)

۲-۱۱٫پیشتازان ایجاد مدرسه هوشمند

کشور مالزی نخستین کشوری است که طرح راه اندازی مدارس هوشمند را به اجرا در آورده و قرار است تا سال ۲۰۲۰ تمامی مدارس این کشور به صورت هوشمند اداره شوند به طوریکه آموزش و پرورش این کشور، این طرح را به عنوان ۲۰- ۲۰اطلاق کرده است. مشخصات و قابلیتهای نرم افزار مدرسه هوشمند :

– طراحی هنری زیبا و مطابق استانداردهای وب

– مطابقت با استانداردهای جهانی واستاندارد[۱] بودن تمامی صفحات

– سازگاری با موتورهای جستجوگر

– استفاده از قالب بندی برای صفحات Style Sheet

[۱] . Unicode

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هدف اصلی

ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل

اهداف فرعی

-بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت موجود محیط یاددهی -یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود توانمندسازی معلمان درحوزه فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی  عوامل  استقرار مدارس  هوشمند  از دیدگاه  مدیران و دانش آموزان مقطع دوم  متوسطه کاشان  و آران و بیدگل  با فرمت ورد

پایان نامه مدیریت:سنجش وضعیت مطلوب و موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

معلمین مدارس هوشمند

معلمین مدارس هوشمند الزامی به متخصص بودن در حوزه IT ندارند بلکه باید بتوانند از سیستم این مدرسه مطلع باشند و از امکانات آن خوب استفاده کنند. به عنوان مثال یک معلم این نوع مدارس باید خوب بداند که منابع در کجاها وجود دارند که وقتی دانش‌آموز سوالی مطرح کرد وی را به منابع مورد نظر راهنمایی کند.هدف آموزش و پرورش در هزاره سوم سوق دادن فضای آموزشی به سمت آموزش کارآفرینی است لذا بدون وجود اینترنت و دسترسی به ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان رسیدن به این هدف وجود ندارد لذا لازم است تمام معلمین عزیز و گرامی ما اینترنت را ابزار یادگیری خود و انتقال تجربیات خود به دیگران بدانند و کل جهان را خانواده‌ای ببینند که می‌تواند تجربیات خود را از هر کشوری به کشور دیگر انتقال دهد. وظیفه معلم در هزاره جدید آن است که آشنایی با اینترنت و زبان انگلیسی را جزو برنامه‌های کلیدی و اساسی خود قرار دهد.توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزش و پرورش باید به سمت مدرسه محوری هدایت شود زیرا در نهایت این دانش‌آموزان هستند که می‌باید از طریق مدرسه خود به سایر نقاط و منابع اطلاعاتی در اطراف جهان وصل شوند بنابراین اگر مدرسه وب سایت مناسب داشته باشد و تمام درسها و تست‌ها و ابزار کمک آموزشی نرم‌افزاری خود را بر روی آن قرار دهد که دانش‌آموزان بتوانند با ارتباط به وب سایت نیاز اطلاعاتی‌شان را برطرف نمایند بهترین حالت خواهد بود. متاسفانه در بعضی مدارس ما کامپیوتر و امکان دسترسی به اینترنت هست ولی هزینه‌ای برای ایجاد یک وب سایت و تولید محتوا و به روزرسانی آن وجود ندارد که این یک چالش عمده است که باید هر چه زودتر حل شود(نیکنامی،۴۶:۱۳۸۷).

در کشور ما هنوز در حوزه توسعه آموزش و پرورش و حتی آموزش‌های عالی سیاستگذاری مشخص و درستی صورت نگرفته است لذا اولین اقدام آن است که طبق سند راهبردی توسعه ICT در وزارت آموزش و پرورش، سیاست و راهبرد مشخص شود در آن صورت می‌توان فهمید که چگونه مدرسه‌ای هوشمند ساخت تا از زیر دبستان تا آموزش عالی از آن استفاده کنند. نبود چنین راهبردها و سیاست‌هایی باعث شده تصمیمات در این حوزه وابسته به افرادی باشد که مسئولیت قطعی این کار را دارند و با رفتن آنها و آمدن مسئول جدید همه کارها دوباره از اول تکرار می‌شود.آموزش IT به صورت کلان و زبان انگلیسی باید جزو اولویت‌ها و سیاست کلان سیستم آموزشی کشور باشد با توجه به این که زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است و بسیاری از مطالب موجود در اینترنت به زبان انگلیسی است از طرف دیگر لزوم سوق یافتن به سمت آموزش الکترونیکی و مدارس هوشمند ما را ناچار می‌سازد که این دو مسئله را در سیستم آموزشی کشور قرار دهیم(طوسی،۲۸:۱۳۸۷).

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هدف اصلی

ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل

اهداف فرعی

-بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت موجود محیط یاددهی -یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود توانمندسازی معلمان درحوزه فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی  عوامل  استقرار مدارس  هوشمند  از دیدگاه  مدیران و دانش آموزان مقطع دوم  متوسطه کاشان  و آران و بیدگل  با فرمت ورد

وضعیت مطلوب و موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند-پایان نامه ارشد

پیشتازان ایجاد مدرسه هوشمند

کشور مالزی نخستین کشوری است که طرح راه اندازی مدارس هوشمند را به اجرا در آورده و قرار است تا سال ۲۰۲۰ تمامی مدارس این کشور به صورت هوشمند اداره شوند به طوریکه آموزش و پرورش این کشور، این طرح را به عنوان ۲۰- ۲۰اطلاق کرده است. مشخصات و قابلیتهای نرم افزار مدرسه هوشمند :

– طراحی هنری زیبا و مطابق استانداردهای وب

– مطابقت با استانداردهای جهانی واستاندارد[۱] بودن تمامی صفحات

– سازگاری با موتورهای جستجوگر

– استفاده از قالب بندی برای صفحات Style Sheet

– تعریف سطوح دسترسی در بخشهای دینامیک ،چه کسی (یا کسانی) مجاز است اطلاعات را مشاهده کند؟ چه کسی (یا کسانی) مجاز است اطلاعات را وارد کند؟ چه کسی (یا کسانی) امکان تغییر اطلاعات و یا حذف دارد؟

– سازگاری اطلاعات با دیگر برنامه ها نظیر Word وExcel و…

– شمارشگر بازدید کننده (به تفکیک صفحه ) در تمامی صفحات

– اطلاعات دانش‌آموزان

– حضور و غیاب (ثبت اطلاعات حضور و غیاب و تأخیر دانش‌آموزان و اطلاع رسانی خودکار به اولیا با ایجاد آرشیو)

– بخش ویژه اولیا دانش‌آموزان

– لینک‌های مرتبط

– افتخارات مدرسه(طوسی،۱۳۸۵: ۱۶).

۲-۱۲٫معلمین مدارس هوشمند

معلمین مدارس هوشمند الزامی به متخصص بودن در حوزه IT ندارند بلکه باید بتوانند از سیستم این مدرسه مطلع باشند و از امکانات آن خوب استفاده کنند. به عنوان مثال یک معلم این نوع مدارس باید خوب بداند که منابع در کجاها وجود دارند که وقتی دانش‌آموز سوالی مطرح کرد وی را به منابع مورد نظر راهنمایی کند.هدف آموزش و پرورش در هزاره سوم سوق دادن فضای آموزشی به سمت آموزش کارآفرینی است لذا بدون وجود اینترنت و دسترسی به ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان رسیدن به این هدف وجود ندارد لذا لازم است تمام معلمین عزیز و گرامی ما اینترنت را ابزار یادگیری خود و انتقال تجربیات خود به دیگران بدانند و کل جهان را خانواده‌ای ببینند که می‌تواند تجربیات خود را از هر کشوری به کشور دیگر انتقال دهد.

[۱] . Unicode

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هدف اصلی

ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل

اهداف فرعی

-بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت موجود محیط یاددهی -یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود توانمندسازی معلمان درحوزه فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی  عوامل  استقرار مدارس  هوشمند  از دیدگاه  مدیران و دانش آموزان مقطع دوم  متوسطه کاشان  و آران و بیدگل  با فرمت ورد

پایان نامه با موضوع نقش برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

ابعاد فناوری در مدارس هوشمند

در مدرسه هوشمند به کمک فناوری های نوین سیستم های آموزشی دیجیتالی هوشمند در سرعت بخشی به فرآیند یاددهی، یادگیری و بهبود مدیریت به صورت کاملاً نظام یافته باشد تا انسان عصر اطلاعات قادر به پردازش و دسته بندی و استفاده بهینه از منابع فنی دانش روز با توجه به طیف گسترده آن برای کشف استعداد خود و بروز خلاقیت ها باشد(مشایخ،۱۳۸۹: ۶۷). .

۱- محیط یاددهی و یادگیری مبتنی بر محتوای چندرسانه ای

یکی از ارکان اصلی مدارس هوشمند استفاده از محتوای آموزشی چندرسانه ای در فرآیند یاددهی یادگیری است. با استفاده از محتوای چندرسانه ای امکان انتقال بهتر مفاهیم درسی به دانش آموزان فراهم می شود. چرا که در این روش علاوه بر حس شنیداری دانش آموزان، حس بینایی آنها نیز به شدت درگیر شده و براین اساس دانش آموزان می توانند درک واقعی تری نسبت به مفاهیم درسی داشته با شند .همچنین انتقال مطالب از طریق احساس بصری باعث می شود تا زمان ماندگاری مفاهیم افزایش یابد . در مدارس هوشمند، معلمان با استفاده از محتوای آموزشی چندرسانه ای سعی می نمایند تا کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری را افزایش دهند. محتوای آموزشی می تواند توسط معلم، دانش آموزان و یا تولیدکنندگان حرفه ای تولید شده و در اختیار معلمان قرار گیرد.در مدارس هوشمند معلمان برای تدریس مطالب درسی و افزایش میزان درک دانش آموزان از مطالب ارائه شده و تشویق ایشان به فراگیری دروس از اسلایدهای آموزشی، نرم افزارهای آموزشی، بازیهای رایانه ای، انیمیشن و دیگر محتواهای چندرسانه ای در کلاسهای درس بهره می برند. در کنار این سیستمها، معلمان میتوانند از نرم افزارهای آموزش الکترونیک نیز بهره گیری نمایند و محتوای چندرسانه ای ایجاد شده را بر روی بستر اینترنت برای استفاده دانش آموزان در محیط خارج از مدرسه نیز فراهم کنند. تولید محتوای چندرسانه ای در مدارس به کمک معلمان و دانش آموزان صورت می پذیرد و در دوره های زمانی مشخص مرور شده و مورد بازبینی قرار میگیرد. محتوای آموزشی تولید شده در مدارس هوشمند میتواند از طریق پورتالهای الکترونیکی با مدارس دیگر نیز به اشتراک گذاشته شود و معلمان مدارس مختلف، دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.بدین روی یکی از جنبه های مدرسه هوشمند را میتوان استفاده از فناوریهای نوین به صورت گسترده برای تسهیل فرآیند یادگیری و یاددهی دانش آموزان عنوان نمود.شیوه وروش آموزشی مدارس هوشمند دیداری – شنیداری بوده و معلمین دروس مختلف آموزشی خود را به کمک رایانه توسط فیلم ، انیمیشن و…. وابزارهای چندرسانه ای ( بصری ، کلامی ، شنیداری وعملی) ارائه می نمایند تا زمینه رشد همه جانبه استعدادهای دانش آموزان را تدارک ببینند و با تلفیق، به جای استفاده  ابزاری از فناوری ا طلاعات و یا ارائه واحد مستقل فناوری درکنار سایر واحدهای درسی، نسبت به کارآمد و اثر بخش نمودن نظام آموزشی اقدام  می شود.  به علاوه مدل های آموزشی مدارس هوشمند شرکت فعالانه دانش آموزان را طلب می کند. دانش آموزانی می توانند ازاین رویکرد فایده ببرند که دارای تفکر خلاق ونقادانه باشند وازسطح توانایی قابل قبولی برخوردارباشند. این مدارس جهت ایجاد محیط یاددهی، یادگیری و بهبود نظام مدیریتی مدرسه و تربیت دانش آموزان پژوهنده طراحی شده است. مدل مدرسه هوشمند به صورت محیط همکاری و رقابت هستند ومواد آموزشی و تمرینات جهت بسط این مهارت ها دردانش آموزان طراحی شده اند. به عبارت دیگر در این مدارس ازروش های اکتشافی حل مساله استفاده می شود.در مدارس پیشرو و هوشمند، مسائلی از قبیل افت تحصیلی، ترک تحصیل، گریز و بیزاری از مدرسه در بین دانش آموزان کمتر به چشم می آید(مشایخ،۱۳۸۹: ۶۷).

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هدف اصلی

ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل

اهداف فرعی

-بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت موجود محیط یاددهی -یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود توانمندسازی معلمان درحوزه فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی  عوامل  استقرار مدارس  هوشمند  از دیدگاه  مدیران و دانش آموزان مقطع دوم  متوسطه کاشان  و آران و بیدگل  با فرمت ورد

برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند-پایان نامه کارشناسی ارشد

زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات

مدارس هوشمند به مدارسی اطلاق میگردد که رایانه برای کلیه دانش آموزان فراهم باشد و این رایانه ها به کمک شبکه مرکزی به یکدیگر متصل شده باشند. علاوه بر شبکه، رایانه ها باید متصل به شبکه بین المللی اینترنت نیزبوده تا امکان دسترسی دانش آموزان به مطالب جدید فراهم گردد. در مدارس هوشمند از آخرین فناوریهای روز در زمینه آموزش دانش آموزان و مدیریت مدرسه بهره گیری شده است و کلاسهای درس مجهز به امکاناتی نظیر دوربین، نمایشگرهای تلویزیونی، ویدئو پروجکشن، تخته الکترونیکی و دیگر ابزارهای کمک آموزشی می باشند. در مدارس هوشمند فضای خاصی به عنوان آزمایشگاه رایانه درنظر گرفته شده و دانش آموزان میتوانند علاوه بر اوقات درسی، زمانهای فراغت خود را نیز در این مکان به جستجوی مطالب علمی بپردازند. در مدارس هوشمند شبکه بیسیم توسعه پیدا کرده و دانش آموزان میتوانند از این طریق و به کمک یک عدد رایانه قابل حمل (لپ تاپ) یا تلفن همراه از امکانات نرم افزاری مدرسه و شبکه اینترنت استفاده نمایند. بنابراین مدارس هوشمند به مدارسی اطلاق میگردد که زیرساختهای لازم برای توسعه فناوری اطلاعات در مدرسه را به اندازه کافی و مناسب توسعه داده باشند و زمینه استفاده از این تجهیزات و امکانات برای کلیه دانش آموزان و معلمان در کلیه مقاطع تحصیلی فراهم شده باشد و کارشناسان و مدیران مدرسه نیز بتوانند به کمک این زیرساختها، مدرسه را بهتر اداره کنند.  در مدرسه هوشمند به جهت رشد همه جانبه، دانش آموزان در ابعاد فکری، عاطفی و انسانی ارتباطات اجتماعی بالایی دارند و به عنوان نیروی کار متفکر، دارای سواد رایانه ای در همه زمینه ها فعال و مشارکت جو می باشند. و دانش آموزان به عنوان فرد در خانواده – در مدرسه با همکلاسی های خود و مقاطع بالاتر یا پایین تر از خود و در اجتماع می توانند به عنوان فردی مفید و دارای اطلاعات روز و سواد رایانه ای می تواند ارتباط سالم برقرار نماید(نوئل،۱۳۸۶: ۱۱۴).

۳- مدیریت مدرسه توسط سیستمهای یکپارچه رایانه ای

امروزه سیستمهای اطلاعاتی جزء جدانشدنی مدیریت و اداره کسب و کارها به شمار میروند و هرگونه سازمانی برای ثبت، پردازش و ذخیره اطلاعات خود از این سیستم ها بهره گیری می نماید. برای اینکه سیستمهای اطلاعاتی در کل سازمان بتوانند از کارآیی و اثربخشی مناسب برخوردار باشند، لازم است تا با یکدیگر ارتباط داشته و داده های مشترک را مبادله نمایند. این موضوع در مدارس نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. زیرا مدارس در یک نگاه اقتصادی ، به مدیریت منابع مالی و نیروی انسانی میپردازند و تجهیزات و داراییهای خود را نگهداری، تعمیر و بروزرسانی مینمایند. سومین عنصر از مدل مفهومی مدرسه هوشمند نیز به این موضوع اختصاص دارد که مدرسه هوشمند به مدارسی اطلاق می گردد که برای اداره مدرسه خود از سیستم های یکپارچه رایانه ای استفاده  می کنند. به کمک این سیستمها داده های کلیه فرایندهای مدرسه ثبت و ذخیره میگردد و ذینفعان مدرسه مانند معلمان،  دانش آموزان، اولیاء دانش آموزان، مدیران مدرسه، کارشناسان و مدیران سازمان آموزش و پرورش و دیگر نهادهای وابسته بصورت به هنگام به کلیه داده های مورد نیاز دسترسی پیدا کرده و از ورود تکراری داده ها و خطاهای اطلاعاتی جلوگیری به عمل میآید. در مدارس هوشمند، مدیریت مدرسه بیشترین زمان خود را به برنامه ریزی بلندمدت و تعیین استراتژیهای مدرسه اختصاص می دهد و امور روزمره وقت کمتری از وی تلف می کند. گزارشهای مدیریتی در مدارس هوشمند از دقت بالاتری برخوردار هستند زیرا به کمک سیستمهایی تهیه شده اند که کلیه تغییرات اطلاعاتی در مدرسه را ثبت می کنند. کلیه فرایندهای مدرسه هوشمند از پشتیبانی سیستمهای رایانه ای برخوردار هستند و اتوماسیون فرآیندها (خودکارسازی) به صورت کامل در مدرسه پیاده سازی شده است. کارشناسان و مدیران مدرسه تنها وارد یک سیستم رایانهای می باشند و از طریق همین سیستم نیز می توانند کلیه فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و داده های مورد نیاز را بدست آورند(زمانی،۱۳۸۹: ۳۳).

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هدف اصلی

ارزیابی استقرار مدارس هوشمند در مدارس مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل

اهداف فرعی

-بررسی وضعیت زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت موجود محیط یاددهی -یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه رایانه ای جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود توانمندسازی معلمان درحوزه فناوری اطلاعات جهت ایجاد مدارس هوشمند

-بررسی وضعیت مطلوب و وضعیت موجود برقراری ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر جهت ایجاد مدارس هوشمند

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی  عوامل  استقرار مدارس  هوشمند  از دیدگاه  مدیران و دانش آموزان مقطع دوم  متوسطه کاشان  و آران و بیدگل  با فرمت ورد