.تعریف نظری و عملیاتی تحقیق ۱-۸-۱٫تعاریف نظری مدرسه هوشمند : مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای انجام می شود و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است(توکلی،۱۳۸۸: ۵۴). زیرساخت های فناوری اطلاعات: کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای...
مقدمه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولات گستردهای را در تمامی عرصههای اجتماعی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونهای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتی است. جامعهای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش، دارای نقش محوری و تعیین کننده است. مدرسه هوشمند...
تاریخچه پیدایش مدارس هوشمند در دهه های اخیر، گستره فعالیت در زمینه آموزش و یادگیری نیز چون دیگر فعالیت های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره، از توسعه و پیشرفت سریع فناوری و ظهور پدیده هایی چون ماهواره، رایانه، اینترنت و غیره متاثر و دگرگون شده است. پیدایش سیستم های پردازشِ داده (رایانه) با سابقه ای بیش از سه دهه...
تاریخچه آموزش با کمک فناوری در ایران به زمان بهره گیری از ابزارهای کمک آموزشی سمعی بصری شامل نمایش اسلاید و فیلم های آموزشی در کلاس درس باز می گردد. پس از آن، تلویزیون به عنوان رسانه آموزشی مورد توجه قرار گرفت و تلویزیون آموزشی ملی ایران به طور رسمی به امر آموزش همگانی در سراسر کشور پرداخت.پس از ورودصنعت رایانه به...
مفهوم هوشمند سازی یکی از بزرگترین تحولاتی که در قرن اخیر شاهد آن هستیم، تغییری است که در آموزش کشور رخ داده است. همراهی تکنولوژی روز و صنعت IT و همچنین علوم روانشناسی گامی موثر در امر آموزش می باشد. این امر موجبات تحولی شگرف در فراگیری دانش آموزان و شیوه تدریس را فراهم آورده است که بسیاری از کاستی های موجود در روش های...
اهداف مدرسه هوشمند مهمترین دلایل تاسیس مدارس هوشمند عبارتند از : الف) امروزه به علت رشد فناوریهای رایانه ای، سرعت نقل و انتقالات اطلاعاتی و مسأله انفجار دانش، اطلاعات و دانش به سهولت و سرعت می تواند در اختیار همگان قرار گیرد و دیگر مانند گذشته مدرسه تنها چهار چوبی نیست که معلم بخواهد دانش، مهارت و ارزشها را در آن به...
ویژگی های مدارس هوشمند در مدرسه هوشمند، برنامه درسی محدود کننده نیست و به دانش آموزان اجازه داده می شود از برنامه درسی خود فراتر گام بردارند. در این مدرسه، روش تدریس براساس دانش آموز محوری است.تأکید بر مهارت های فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی ـ یادگیری، از راهبردها و خط مشی های مدرسه هوشمند است.هفت اصل کلیدی در...
فواید کلاس هوشمند ارتقای سطح آموزش با استفاده بهینه دانشآموزان و معلمان از فنآوری اطلاعات و ارتباطات در فراگیری و تدریس درسها که این امر باعث کاهش زمان طراحی و جذابیت کار و لذت از یادگیری و ارتقای سطح آموزشی میشود. در کلاس هوشمند دانشآموز پژوهشگر و علاقمند به جستجوی دانش میشود و یاد میگیرد چگونه اطلاعات را بدست...
ضرورت هوشمندسازی مدارس امروزه اطلاعات و دانش اساسیترین دانایی انسانها، جوامع و ملتها به شمار میآید. نیروی انسانی مهمترین عنصر اشاعه و گسترش فناوری است. یکی از مهمترین دستاوردهای توسعهی فناوری تحول در عرصهی آموزش و پرورش است. کلاسهای مجازی، مدارس مجازی، مدارس هوشمند و به طور کلی یادگیری الکترونیکی از ظرفیتها...
تجهیزات سختافزاری و شبکه شامل: a. سرور b. رایانه شخصی به تعداد مورد نیاز c. چاپگر و اسکنر d. تجهیزات Active / Passive شبکه e. پهنای باند متناسب برای شبکه WAN نرمافزار شامل: a. وب سایت b. نرمافزارهای پایه c. نرمافزارهای آموزشی چند رسانهای d. نرمافزارهای ساخت محتوای دروس e. نرمافزارهای کاربردی f. نرمافزار...
معلمین مدارس هوشمند معلمین مدارس هوشمند الزامی به متخصص بودن در حوزه IT ندارند بلکه باید بتوانند از سیستم این مدرسه مطلع باشند و از امکانات آن خوب استفاده کنند. به عنوان مثال یک معلم این نوع مدارس باید خوب بداند که منابع در کجاها وجود دارند که وقتی دانشآموز سوالی مطرح کرد وی را به منابع مورد نظر راهنمایی کند.هدف...
پیشتازان ایجاد مدرسه هوشمند کشور مالزی نخستین کشوری است که طرح راه اندازی مدارس هوشمند را به اجرا در آورده و قرار است تا سال ۲۰۲۰ تمامی مدارس این کشور به صورت هوشمند اداره شوند به طوریکه آموزش و پرورش این کشور، این طرح را به عنوان ۲۰- ۲۰اطلاق کرده است. مشخصات و قابلیتهای نرم افزار مدرسه هوشمند : – طراحی هنری زیبا و...
ابعاد فناوری در مدارس هوشمند در مدرسه هوشمند به کمک فناوری های نوین سیستم های آموزشی دیجیتالی هوشمند در سرعت بخشی به فرآیند یاددهی، یادگیری و بهبود مدیریت به صورت کاملاً نظام یافته باشد تا انسان عصر اطلاعات قادر به پردازش و دسته بندی و استفاده بهینه از منابع فنی دانش روز با توجه به طیف گسترده آن برای کشف استعداد خود و...
زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات مدارس هوشمند به مدارسی اطلاق میگردد که رایانه برای کلیه دانش آموزان فراهم باشد و این رایانه ها به کمک شبکه مرکزی به یکدیگر متصل شده باشند. علاوه بر شبکه، رایانه ها باید متصل به شبکه بین المللی اینترنت نیزبوده تا امکان دسترسی دانش آموزان به مطالب جدید فراهم گردد. در مدارس هوشمند از...
مدارس دانشآموزان را به گونهای تربیت میکنند که پس از فارغالتحصیل شدن به راحتی بتوانند جذب محیطهای کاری و صنایع نوین شوند.متاسفانه سیستم آموزشی بسیاری از کشورهای جهان در ۵۰ سال گذشته تغییری نکرده است و عموما بر مبنای حضور فیزیکی دانشآموزان در محیط مدرسه و محدودیتهای خاص آن متمرکز بوده است در حالی که مدارس هوشمند...
سوالات یا اهداف این پایان نامه : در تحقیق به دنبال ایجاد بهرهوری هر چه بیشتر در شعب بانک ملی می باشیم در ضمن ممکن است این تحقیق به ما کمک کند به روشی دست یابیم که هزینه های جبران خدمت را برای بانک کاهش دهد. برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: لینک...
فهرست جداول صفحه عنوان ۱۹ جدول ۲-۱: ویژگی های طرح های پرداخت در دو محیط ۳۰ جدول ۲-۲: روابط احتمالی میان خط مشیها و اهداف سطح پرداخت ۳۴ جدول ۲-۳: مقایسه برنامههای جبران خدمات مبتنی بر آگاهی دانش و مبتنی بر شغل ۵۲ جدول۲-۴: انتخاب بین طرحهای گروهی و فردی ۸۶ جدول ۳-۱: توزیع فراوانی و درصد جامعه آماری بر اساس شعبه ۸۹...
مقدمه بطور کلی استراتژی های جبران خدمات باید دستیابی سازمان به اهداف اش را تسهیل کنند و اثربخش باشند، به عبارتی قابلیت دستیابی به اهدافی همچون بهرهوری، سودآوری، نگهداری و حفظ کارکنان را افزایش دهند. چند سالی است که بحث پیرامون بهره وری جای خود را در میدان مباحث علمی و اجتماعی کشور بازکرده است. در صحنه پرشتاب رقابت...
– فرضیههای تحقیق فرضیه ۱٫ بین بعدسازمانی و بهرهوری منابع انسانی در بانک ملی رابطه معناداری وجود دارد. فرضیه۲٫ بین بعد اجتماعی و بهرهوری منابع انسانی در بانک ملی رابطه معناداری وجود دارد. فرضیه۳٫ بین بعدمدیریتی و بهرهوری منابع انسانی در بانک ملی رابطه معناداری وجود دارد. فرضیه ۴٫ بین بعدروانشناختی و بهرهوری منابع...
مدل مفهومی پژوهش بعد مدیریتی بعد مدیریتی به اشاره به مولفه هایی دارد که در راستای پرورش استعدادها و پیشرفت شغلی، بازخورد متناسب با عملکرد، امکان مشارکت در تصمیم گیری، برنامه های حمایتی مدیران و…موثر هستند. ۴-بعد روانشناختی خصوصیات شخصی و نگرشهایی که شخص در انجام شغل خود اعمال می کند نقش تعیین کننده ای در بهبود جبران...
ضرورت تحقیق بطورکلی سازمان هایی که از لحاظ کارکنان، مشاغل، بازار، محصول، اندازه و … متفاوتند، ممکن است در انتخاب طرح های جبران خدمات نیز متفاوت باشند، با این وجود درباره حد و اندازه، ماهیت، ابعاد و عملکرد متفاوت طرح های سیستم جبران خدمات شناخت کمی وجود دارد. افزایش روزافزون پیچیدگی محیط کسب و کار طراحی مناسب سیستم های...
-۱- بیان مسئله با توجه به شتاب تغییرات در عرصههای مختلف اقتصادی و اجتماعی و افزایش رقابت بین سازمانهای صنعتی و خدماتی، امروزه بهرهوری نیروی انسانی به عامل تعیین کننده تبدیل شده است، زیرا حیات و بقای هر سازمانی متناسب با میزان دستیابی به بهرهوری میباشد. مهمترین و با ارزشترین منبع هر سازمانی، اندوختههای دانش،...
مقدمه جبران خدمات اثربخشی فعالیتهای مدیریت منابع انسانی به متناسب بودن آن با گامهای توسعه سازمان بستگی دارد. همانگونه که سازمان رشد و توسعه پیدا میکند، برنامهها، فعالیتها و رویههای مدیریت منابع انسانی باید جهت تناسب با نیازها تغییر کند (بوللر [۱] ، ناپییر [۲] ، ۱۹۹۳). جبران خدمت نیز به عنوان یکی از فعالیتهای...
هدف کلی در تحقیق به دنبال ایجاد بهرهوری هر چه بیشتر در شعب بانک ملی می باشیم در ضمن ممکن است این تحقیق به ما کمک کند به روشی دست یابیم که هزینه های جبران خدمت را برای بانک کاهش دهد. ۱-۴- فرضیههای تحقیق فرضیه ۱٫ بین بعدسازمانی و بهرهوری منابع انسانی در بانک ملی رابطه معناداری وجود دارد. فرضیه۲٫ بین بعد اجتماعی و...
– مفهوم نظام جبران خدمات چه تصویری از کلمه جبران خدمات در ذهن وجود دارد؟ این معنی و تصویر در ذهن همه افراد یکسان نمیباشد. بنابراین ما تفاوت دیدگاهها را باید بشناسیم. جبران خدمات از دیدگاه اجتماع: از لحاظ اجتماعی بعضی از افراد جبران خدمات را به عنوان یک معیار عدالت میبینند، به صور مثال عدالت جنسی در پرداخت. جبران...
– تأثیر سازمان بر پرداخت قبل از اخذ تصمیم در مورد پرداخت باید عوامل متعددی در داخل سازمان مورد ملاحظه قرار گیرد، از جمله این عوامل میتوان اهداف و راهبردهای سازمان، سیاستها، فرهنگ و نوع کاری را که باید صورت گیرد و همچنین نوع مهارتهای مورد نیاز برای انجام کار و چگونگی عملکرد کارکنان را نام برد (لاولر [۱] ، ۱۹۸۱:۱۱۱)....
مقررات دولتی تأثیر دولت بر پرداخت هم از طریق قوانین و مقررات، کنترل گردیده و هم به صورت غیرمستقیم از طریق خطمشیها اقتصادی و اجتماعی، به عنوان مثال خطمشیهای پولی و مالیاتی دولت به طور مستقیم تقاضا برای کالاها و خدمات را تحت تأثیر قرار میدهد و متعاقب آن تقاضای کارکنان را جهت افزایش حقوق به دنبال خواهد داشت. این نوع...
جبران خدمات و مقتضیات سازمانی عوامل خارجی موثر بر جبران خدمات به طوری که شکل ۲-۱ زیر نشان میدهد، سیاستهای پرداخت ممکن است از شرایط اقتصادی که یک سازمان با آن مواجه است یا شخصی که در آن کار میکند و خط مشیهای سازمان، عملیات، روابطش با اتحادیهها و انواع افرادی که با آن همکاری میکنند تأثیر پذیرد متغیرهای مهم محیط...
– همیت نظام جبران خدمات به زعم جبران خدمات حوزه استراتژیک کلیدی برای سازمانها است که تحت تأثیر توانایی کارفرمایان برای جذب متقاضیان ، نگهداری کارکنان و اطمینان از سطح بهینه عملکرد کارکنان در مواجهه با اهداف استراتژیک سازمان تعیین میشود، جبران خدمات همچنین موضوع اقتصادی است، برنامههای جبران خدمات بر این فرض قرار...
استراتژی سازمان مایلز و اسنو [۱] بحث میکنند که استراتژی جبران خدمات واحدهای کسبوکار به روش تعامل کسبوکار با محیط وابسته است. سنخ شناسی مایلز و اسنو چهار روش را که سازمانها به وسیله آن با محیطشان تعامل میکنند را بیان میکنند. آینده نگر ها : [۲] سازمانهای آیندهنگر سازمانهایی هستند که به طور مستمر به دنبال...