فهرست اشکال
شکل ۲-۱(مثلث عناصر اساسی کلاهبرداری بیمه ای، انجمن بین المللی ناظران بیمه، ۲۰۱۱)……….۳۴
شکل۲-۲ مدل کنترل کلاهبرداری ( ویان و همکاران،۲۰۰۷)……………………………………………………۳۷
شکل ۴-۱ نمودار فراوانی مربوط به وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………….۹۹
شکل ۴-۲ نمودار فراوانی مربوط به وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سطح تحصیلات………………۹۹
شکل ۴-۳ توزیع فراونی مربوط به وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سابقه فعالیت در سازمان.. ۱۰۰
شکل ۴-۴ توزیع فراونی مربوط به وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر عنوان شغلی……………………۱۰۰
شکل ۴-۵ ورودی نرم افزار تاپسیس …………………………………………………………………………………۱۱۷
شکل ۴-۶ خروجی و نتایج نرم افزار تاپسیس …………………………………………………………………….۱۱۸
شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.
۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .
۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.