فرضیه های اخص
فرضیههای اخص در نظر گرفته شده در این پژوهش عبارتند از:
- بعد ویژگی های غالب فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأثیر معناداری دارد.
- بعد رهبری فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأثیر معناداری دارد.
- بعد مدیریت کارکنان فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأثیر معناداری دارد.
- بعد انسجام سازمانی فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأثیر معناداری دارد.
- بعد تاکیدهای استراتژیک فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأثیر معناداری دارد.
- بعد معیارهای موفقیت فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأثیر معناداری دارد.
۱-۵- قلمرو تحقیق
۱-۵-۱-قلمرو موضوعی
موضوع این تحقیق در حوزه مباحث مدیریت به ویژه در قلمرو موضوعات رفتاری و منابع انسانی است. متغیرهایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند شامل ” فرهنگ سازمانی” و “معنویت در محیط کار ” است که هر دو در ارتباط مستقیم با نیروی انسانی شاغل در سازمان هستند.
۱-۵-۲- قلمرو مکانی
قلمرو مکانی این تحقیق، شامل « اداره کل فرهنگ وارشاد استان قم» می باشد.
۱-۵-۳- قلمرو زمانی
داده های این پژوهش مربوط به دوره زمانی فروردین ۱۳۹۳ تا مرداد ماه ۱۳۹۳ خواهد بود.
۱-۶- روش شناسی تحقیق
۱-۶-۱- نوع تحقیق از نظر هدف:
تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. تحقیقات کاربردی تحقیقاتی هستند که نظریهها، قانونمندیها، اصول و فنونی که در تحقیقات پایه تدوین میشوند را برای حل مسائل اجرایی و واقعی به کار میگیرند. (خاکی، ۱۳۷۹،۱۴۲). این تحقیق از آن جهت کاربردی است که سازمان های مورد مطالعه می توانند از نتایج به دست آمده از فرهنگ سازمانی و معنویت در محیط کار استفاده کنند. تحقیق حاضر به لحاظ آنکه به بررسی داده های مرتبط با برهه ای (دوره ای) از زمان می پردازد، مقطعی است.
۱-۶-۲- نوع تحقیق از نظر روش:
روش تحقیق به کار گرفته شده، تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است که به توصیف و تحلیل روابط بین متغیرهای فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در کار پرداخته است.
سوالات یا اهداف این پایان نامه :
هدف اصلی این پژوهش « تعیین تأثیر فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم» میباشد.
۱-۳-۲- اهداف فرعی
اهداف فرعی این پژوهش عبارتند از:
- تعیین تأثیر بعد ویژگی های غالب فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم.
- تعیین تأثیر بعد رهبری فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
- تعیین تأثیر بعد مدیریت کارکنان فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
- تعیین تأثیر بعد انسجام سازمان فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
- تعیین تأثیر بعد تاکید های استراتژیک فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
- تعیین تأثیر بعد معیارهای موفقیت فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در میان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
