بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

پایان نامه ارشد مدیریت:سنجش رابطه بین وجود اینترنت در سازمان به توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

تاریخچه تجارت الکترونیک:

در سال هاى ابتدایى دهه ،۱۹۷۰ واژه تجارت الکترونیکى به معاوضه داده هاى الکترونیکى براى ارسال سندهاى تجارى مانند سفارش هاى خرید یا صورت حساب هاى الکترونیکى اطلاق مى شد و بعدها با گسترش این صنعت واژه تجارت الکترونیکى به تجارت از طریق شبکه وب براى خرید کالا و خدمات گفته مى شد.

زمانى که نخستین شبکه جهانى وب به صورت فراگیر و شناخته شده در ۱۹۹۴ رواج یافت، بسیارى از پژوهشگران پیش بینى کردند که این شیوه از تجارت یعنى تجارت مبتنى بر وب به زودى به بخش مهمى در اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد اما ۴ سال طول کشید تا پروتکل هاى مبتنى بر http به طور گسترده در اختیار کاربران قرار بگیرد.

اولین کسب و کارهاى الکترونیکى را مى توان در ۱۹۹۸ و در میان تعدادى از کسب و کارهاى معتبر در کشور آمریکا و اروپاى غربى شاهد بود. کسب و کارهایى که با راه اندازى وب سایت هایى ابتدایى شکل گرفت و سپس توسعه یافت. در سال ۲۰۰۵، تجارت الکترونیکى در اکثر شهرهاى آمریکا، اروپا و آسیاى شرقى به سرعت توسعه و رواج یافت. عده اى معتقدند که قدمت تجارت الکترونیکى (E-Commerce) به پیش از پیدایش اینترنت کنونى بازمى گردد اما به دلیل هزینه هاى سنگین این سبک از تجارت، امکان استفاده از آن تا چند سال گذشته مختصراً در اختیار شرکت ها، بنگاه هاى تجارى و مؤسسات اقتصادى بود اما با فراگیرشدن اینترنت و امکان استفاده همه مردم این فرصت به دست آمد که ساختار تجارت الکترونیکى تغییر کرده و از حالت اختصاصى بودن براى طبقه خاصى خارج شده و به صنعتى در دسترس تبدیل شود.

مزایای تجارت الکترونیک: ۱- تجارت الکترونیکى اطلاعات کامل و گسترده اى درمورد هرکالا دراختیار خریداران و فروشندگان قرارمى دهد که به دست آوردن چنین اطلاعاتى در دنیاى واقعى ارزش تجارى بسیارى دارد، اما بدون صرف هزینه و زمان امکان نخواهدداشت.

۲- امکان ایجاد ارتباط با همه افرادى که براى تکمیل فرایند بازرگانى لازم است از طریق e-mail، chat،  voice و غیره.

۳-   حذف واسطه ها یکى دیگر از با ارزش ترین هدایاى تجارت الکترونیک به خریداران است که باعث کاهش   بى سابقه قیمت ها خواهدشد که این کاهش قیمت ۱۵ تا ۵۰ درصد خواهدشد و به علاوه سبب کاهش زمان مبادلات نیز مى شود.

۴-  با تجارت الکترونیکى مى توان طیف گسترده اى ازتولیدکنندگان را زیرپوشش قرارداد و امکان چانه زنى بیشترى در مبادلات تجارى به دست آورد که در تجارت سنتى به دلیل محدودیت هاى جغرافیایى امکان چنین امرى میسر نیست.

۵-  امکان عرضه وفروش محصول از سوى تولیدکنندگان به بازار تمام کشورها و این به معناى امکان جهانى شدن فروشندگان با صرف کمترین هزینه ممکن و امکان بازاریابى وسیع تر است.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱-۴-۱  اهداف کلی:

۱-بررسی میزان تاثیر فناوری های نوین بر توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان.

۲- ارایه راهکار برای بهبود عملکرد فناوری های نوین و بهره برداری مناسب از سیستم.

که برای وصول به این اهداف اصلی لازم است اهداف جزئی مشروحه ذیل نیز وصول شوند.

۱-۴-۲  اهداف فرعی:

۱- تعیین رابطه بین آموزش کارکنان با فناوریهای نوین در توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

۲-تعیین رابطه بین وجود اینترنت در سازمان به توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

۳- تعیین رابطه بین وجود شبکه های ارتباطی در توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

۴- تعیین رابطه بین وجود نرم افزارهای مناسب در توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

۵- تعیین رابطه بین وجود متخصصین رشته IT  در توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

۶- تعیین رابطه بین سیستم های همکاری مشترک  DELدر توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

۷- تعیین رابطه بین کاهش اندازه فیزیکی مخازن اطلاعات توسط سیستم اتوماسیون در توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

۸- تعیین رابطه بین  شفافیت در انجام کارها [۱]در توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان

 استفاده از فناوری اطلاعات، شفافیت در انجام کارها را افزایش می دهد [۱]

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : نقش فناوریهای نوین بر توانمند سازی تصمیم گیری کارکنان(مورد مطالعه  جامعه المصطفی (ص) العالمیه قم )  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.