بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

رابطه بین عوامل خارجی و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی-پایان نامه ارشد مدیریت

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱٫تبیین رابطه بین عوامل خارجی و  پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی .

  1. تبیین رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .
  2. تبیین رابطه بین سودمندی درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی.
  3. تبیین رابطه بین اعتماد و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران (مطالعه موردیبانک پارسیان)  با فرمت ورد

پایان نامه درباره نقش رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی

مدل پذیرش تکنولوژی

تحقیقات زیادی در مورد بررسی عواملی که پذیرش تکنولوژی را بین استفاده کنندگان تحت تاثیر قرار می دهد، صورت گرفته است. در بین مدل های ارائه شده، مدل پذیرش فناوری دیویس متداول ترین آن ها است (رستگار و آقامحمدی ، ۱۳۹۰).

دلایل استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی در تحقیقات را می توان به صورت زیر بر شمرد :

  1. این مدل به عنوان یکی از مدلهای پر کاربرد و مورد استفاده به صورت وسیع به دلیل صرفه جو بودن و قدرت پیش بینی شناخته شده است و استفاده از آن را در شرایط مختلف آسان می باشد.
  2. اعتبار این مدل توسط محققان مختلف تایید شده است
  3. علاوه بر قدرت آن و به صرفه بودن، مزیت این مدل این است که کاربران را قادر می سازد تفاوتها را تفسیر کنند در حالی که تنها دو بعد مورد استفاده قرار می گیرد (علامه وزارع،۲۰۰۸).

هدف از این تئوری پیش بینی چگونگی پذیرش و استفاده کاربران از یک فناوری است و پیشنهاد می دهدکه فواید ادراک شده و سهولت استفاده درک شده با رفتار پذیرش کامپیوتر مرتبط هستند(صنایعی و همکاران، ۱۳۹۱).

طبق مدل پذیرش تکنولوژی رفتار استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله ی قصد استفاده از آن سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی مورد نظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود.محققان سیستم های اطلاعاتی به روی اعتبار این مدل در پیش بینی پذیرش فناوری های اطلاعاتی توسط افراد توافق نظر دارند (سید جوادین و یزدانی ،۱۳۸۴).

این مدل توسط دیویس در سال  ۱۹۸۹ ارائه گردید که براساس آن استفاده از یک تکنولوژی اطلاعاتی به وسیله قصد استفاده از یک سیستم خاص تعیین می شود و قصد استفاده نیز به نوبه ی خود به وسیله ی میزان مفید بودن تکنولوژی موردنظر از دیدگاه استفاده کننده و سهولت استفاده از سیستم توسط او تعیین می شود (حسینی و همکاران،۱۳۹۱).

 

براساس مدل اولیه دیویس دو باور نقش اساسی را در پذیرش تکنولوژی اطلاعاتی ایفا می کنند. این دو باور که به نوبه ی خود می توانند از متغیرهای برونزا نیز تاثیر پذیرند به ترتیب عبارتند از برداشت از فایده و برداشت از سهولت کاربرد. این دو باور در مجموع باعث ایجاد نگرش به استفاده از سیستم مورد نظر شده و به نوبه ی خود بر مقاصد و نیت های استفاده تاثیر گذاشته و در نهایت ، سطح واقعی را تعیین می کنند.مدل اولیه پذیرش فناوری دیویس در شکل ۲-۱ نمایش داده شده اس

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱٫تبیین رابطه بین عوامل خارجی و  پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی .

  1. تبیین رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .
  2. تبیین رابطه بین سودمندی درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی.
  3. تبیین رابطه بین اعتماد و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران (مطالعه موردیبانک پارسیان)  با فرمت ورد

پایان نامه تعیین رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی

-اعتماد

اعتماد عامل تسهیل کننده تعاملات بشری است، اعتماد به افراد امکان انجام تراکنش های تجاری و به حرکت روان تر اقتصاد کمک می کند. از طرف دیگر، عدم اعتماد خود یک حالت ذهنی مفید است که مارا در دوری جستن از سیستم ها یا افراد و سازمانهای غیر قابل اعتماد و ناسالم توانا می سازد.با توجه به مطاعات فیوهون و همکاران، مشتریان تنها برپایه واساس اعتماد تصمیم به خرید اینترنتی می گیرند (جعفری جنیدی و بیگی نیا، ۱۳۸۷).

اعتماد یکی از ساختارها ی مهم در تحلیل های روابط مبادلاتی  است. اعتماد عبارت است از وجود اطمینان بین دو طرف که هر دو را ترغیب به ادامه فعالیت بلند مدت  می کند. در روابط تعهد – اعتماد در ادبیات بازاریابی، اعتماد مفهومی از وجود اطمینان در روابط است که باعث اتکا و افزایش تعاملات بین طرفین است. در واقع، در سطوح فردی اعتماد وجود دارد و این اعتماد در سطوح سازمانی نیز وجو د دارد.  از ا ین گذشته هنگامی که اعتماد در حوزه پذیرش فناوری وارد شود می تواند در تمایل استفاده از محصول و یا در تمامی مبادلات اطلاعات و وجوه نقد دخالت داشته باشد .

میزان اعتماد به خدمات ا ینترنتی بانک  به طور مستقیم از نظرهای کاربران در مورد ر یسک در یافتی تأثیرپذیر است، از طرف د یگر بخشی از اعتماد از تجر بیات افراد نشأت میگیرد. برای مثال مشتر ی که نتا یج کار با یک خدمات دهنده راضی است اعتماد بیشتری به وی پیدا می کند.

در فرآیند اعتماد بخشی از کار به میزان حرفه ای بودن خدمات مرتبط است، در این مواقع اعتماد مشتری موقعی جلب می شود که خدمات دهنده اعمالی را که انتظارات مورد نظر مشتری است، برآورده سازد (وظیفه دوست و نیک نژاد تهرانی،۱۳۸۶).

در مفاهیم بانکداری الکترو نیکی اعتقاد مشترک در میان کاربران و ارائه دهندگان خدمات در ارتباط تأمین امنیت اطلاعات به خصوص اطلاعات حساس مالی و همچنین محرمانه نگه داشتن این اطلاعات و افشا نکردن آنها به افراد و یا سازمان های دیگر و رعایت مسائل اخلاقی در مورد نحوه استفاده از این اطلاعات، وجود دارد. این عامل ها به عنوان سیاست ها و الگوهای رفتاری پذیرفته شده بین دو طرف در نظر گرفته می شود (وظیفه دوست و نیک نژاد تهرانی،۱۳۸۶).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱٫تبیین رابطه بین عوامل خارجی و  پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی .

  1. تبیین رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .
  2. تبیین رابطه بین سودمندی درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی.
  3. تبیین رابطه بین اعتماد و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران (مطالعه موردیبانک پارسیان)  با فرمت ورد

رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی -پایان نامه کارشناسی ارشد

: مدل اولیه پذیرش فناوری دیویس (TAM)

 

برداشت از فایده به عنوان درجه ای که یک عضو باور دارد که استفاده از یک سیستم خاص عملکرد شغلی وی را بهبود داد تعریف می شود. برداشت از سهولت کاربرد نیز به عنوان درجه ای که  یک عضو سازمان باور دارد که استفاده از یک سیستم خاص بدون سختی و بی نیاز به تلاش زیاد است تعریف می شود.با توجه به مدل پذیرش فناوری (شکل ۲-۱) دیویس متغیرهای برونزا را به عنوان عوامل موثر بر براشت از فایده و برداشت از سهولت کاربرد  در نظر گرفته است که ما در پژ و هش حاضر با مطالعه مقالات تالیف شده در این زمینه متغیر های دیگری چون اعتماد و عوامل خارجی را به مدل اضافه نمودیم. بنابراین با توجه به توضیحات بالا مدل مفهومی

 

 

شکل۲-۲: مدل مفهومی پژوهش

 

۲-۳-اعتماد

اعتماد عامل تسهیل کننده تعاملات بشری است، اعتماد به افراد امکان انجام تراکنش های تجاری و به حرکت روان تر اقتصاد کمک می کند. از طرف دیگر، عدم اعتماد خود یک حالت ذهنی مفید است که مارا در دوری جستن از سیستم ها یا افراد و سازمانهای غیر قابل اعتماد و ناسالم توانا می سازد.با توجه به مطاعات فیوهون و همکاران، مشتریان تنها برپایه واساس اعتماد تصمیم به خرید اینترنتی می گیرند (جعفری جنیدی و بیگی نیا، ۱۳۸۷).

اعتماد یکی از ساختارها ی مهم در تحلیل های روابط مبادلاتی  است. اعتماد عبارت است از وجود اطمینان بین دو طرف که هر دو را

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱٫تبیین رابطه بین عوامل خارجی و  پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی .

  1. تبیین رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .
  2. تبیین رابطه بین سودمندی درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی.
  3. تبیین رابطه بین اعتماد و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران (مطالعه موردیبانک پارسیان)  با فرمت ورد

رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی-پایان نامه ارشد مدیریت گرایش مالی

عوامل خارجی[۱]

۲-۴-۱-تجربیات و ویژگی های مشتری

در جریان مطالعات مبتنی بر TAM در پذیرش بانکداری اینترنتی محققین به بررسی تجربیات و ویژگی های مشتری در پذیرش بانکداری اینترنتی توجه کردند.

کارجالوتو [۲]وهمکاران در سال ۲۰۰۲ و لیزر [۳]وهمکاران در سال ۲۰۰۵ تاثیر شدت استفاده از اینترنت را بر پذیرش بانکداری اینترنتی تایید کردند.

در حالی که مک کین [۴] و همکاران در سال ۲۰۰۶ تجربه خرید اینترنتی قبلی را افزودند.عامل دیگری که لیزر و همکاران در سال ۲۰۰۵ افزودند دامنه تمایل به نوآوری بود که تمایل به یادگیری و استفاده کردن از نوآوری یک دامنه خاص مورد علاقه  است، علاوه بر این در حوزه IT  تاثیر سودمندی درک شده را به وجود آوردند.

۲-۴-۲-رضایتمندی

دستیابی به رضایت مشتری یکی از اهداف اولیه ی بازاریابان است. بدون کسب رضایت مشتری، کسب وفاداری او امکان پذیر نیست. رضایت مشتری نشانه ی کیفیت تصمیمات بازاریابی است. در تبیین رضایت، سه شرط لازم است: اول این که انتظارات باید شکل گیرد. تشکیل ارزیابی ها شرط دوم است و شرط سوم این ست که انتظارات و ارزیابی ها اجازه می دهند تا مقایسه ی مستقیم صورت گیرد(گود[۵] و دیگران ، ۱۹۹۶).

باتوجه به این فرض که، از رضایت از یک محصول / فناوری ، منجر به خرید مجدد / پذیرش آن منجر می شود، نارضایتی ممکن است به خرید / پذیرش دیگری جایگزین شود. از این رو، پذیرش  بانکداری اینترنتی می تواند سطح بالایی از رضایت از کانالهای سنتی یعنی شعب بانک را تحت تاثیر قراردهد.

علاوه بر این، سطح بالایی از رضایت با دیگر کانال های بانکی بر اساس IT، مانند دستگاههای خودپرداز (ATM)، می تواند پذیرش مشتریان از بانکداری اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، در مقایسه با شعب بانک های سنتی، از دستگاههای خودپرداز که یک کانال سلف سرویس مبتنی بر فن آوری است، آن است که به  رضایت آنها باعث پذیرش واستفاده از بانکداری اینترنتی می شود ( سنتوریدیز و کریستی،۲۰۱۴).

۳ Santouridis & Kyritsi

۴ Karjaluoto

[۳] Lassar

۵ McKechnie

۶ Goode

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱٫تبیین رابطه بین عوامل خارجی و  پذیرش استفاده از  بانکداری اینترنتی .

  1. تبیین رابطه بین سهولت درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .
  2. تبیین رابطه بین سودمندی درک شده و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی.
  3. تبیین رابطه بین اعتماد و پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی .

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران (مطالعه موردیبانک پارسیان)  با فرمت ورد