بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

پایان نامه بررسی تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه

اهداف تحقیق

۱- ۳- ۱٫ هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

۱- ۳- ۲٫ اهداف فرعی

۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .

۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.

۱-۴٫  سؤالات تحقیق

سوالات زیر دلیل انجام تحقیق حاضر بود:

۱- عوامل کلاهبرداری از شرکت های بیمه ای کدامند ؟

۲- رتبه بندی این عوامل بر اساس مدل تاپسیس چگونه است؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات لازم است که ابتدا فرضیات زیر اثبات شوند تا درستی و روایی متغیرهای تحقیق مورد بررسی قرار گیرد.

۱- شاخص ها (محرک، فرصت و توجیه عقلی) در ارزیابی عوامل موثر روی کلاهبرداری بیمه ای تاثیر دارد.

۲- بعد محرک/انگیزه  در ارزیابی عوامل موثر بر روی کلاهبرداری بیمه ای تاثیر دارد.

۳- بعد فرصت  در ارزیابی عوامل موثر بر روی کلاهبرداری بیمه ای تاثیر دارد.

۴- بعد توجیه عقلی  در ارزیابی عوامل موثر بر روی کلاهبرداری بیمه ای تاثیر دارد.

که در این قسمت فرضیه شماره ۱ همان فرضیه اصلی تحقیق در نظر گرفته می شود.

۱-۵٫ تعاریف متغیرها و واژه­های کلیدی

۱-۵-۱٫تعاریف نظری

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱- ۳- ۱٫ هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

۱- ۳- ۲٫ اهداف فرعی

۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .

۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد

شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه با استفاده از فن آوری روز دنیا-پایان نامه ارشد

 بیمه

بیمه در لغت به معنی ترس و گریز از خطر می باشد. (دهخدا،۱۳۸۹،۱۶۱).

بیمه قراردادی است که به موجب آن بیمه گر در مقابل دریافت وجه یا وجوهی تعهد می کند در صورت وقوع یا بروز حادثه موضوع عقد، خسارت مورد بیمه را جبران نموده و وجوهی به او یا به وراث قانونی او یا به استفاده کنندگان و ذینفع های بیمه نامه پرداخت نماید. در تعریف بیمه آورده اند که : ” به عمل از بین بردن حفاظت در مقابل خطرهایی که احتمالا پیش می آید، از طریق انجام دادن محاسبات بیمه گری، بیمه گفته می شود”. (توجهی وحیدری،۱۳۸۷،۶۵).

بیمه از زبان هندی ( اردو ) گرفته شده است و معنی لغوی آن ضمانت است . در اصطلاح نیز ضمانت مخصوصی است از جان یا مال که در حقوق جدید دنیا رواج یافته است . در بیمه اشخاص با پرداخت وجهی مسئولیت کالا یا سرمایه یا جان خود را بعهده دیگری می گذارند و بیمه کننده در هنگام زیان باید زیان و خسارت وارده را بپردازد.تعریف متداول بیمه بدین شرح است : بیمه عملی است که به موجب آن بیمه گر در مقابل دریافت عوض بنام « حق بیمه یا وجه اشتراک » و به موجب مقررات خاص خسارات را جبران می نماید بدین ترتیب بیمه موجد نوعی اطمینان در مقابل مخاطره محتمل الوقوع تلقی می گردد( شرکت خدمات بیمه ۱۵ آبان،۱۳۹۳،۱۷).

 

۲-۲٫ تاریخچه بیمه

تاریخچه بیمه در جهان

نخستین نشانه هایی که از امر بیمه گری در جهان دیده میشود به قرون قبل از میلاد مسیح بر میگردد که بازرگانان فنیقی که به تجارت دریایی گندم مشغول بودند برای جلوگیری از زیان ناشی از حوادث سفرهای دریایی شیوه ای ابداع کردند که هر بازرگان مؤظف بود قبل از شروع سفر دریایی سهم اندکی از گندم خود را در اسکله بگذارد . بدین ترتیب با تــوجه به تعداد تجار و سفرهای متعدد دریایی حجم زیادی از اندوخته گندم تشکیل میگردید که از این ذخیره بـرای جبران خسارت بازرگانانی که کالای آنان

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱- ۳- ۱٫ هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

۱- ۳- ۲٫ اهداف فرعی

۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .

۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد

شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه با استفاده از فن آوری روز دنیا(پایان نامه مدیریت)

. تاریخچه بیمه

تاریخچه بیمه در جهان
نخستین نشانه هایی که از امر بیمه گری در جهان دیده میشود به قرون قبل از میلاد مسیح بر میگردد که بازرگانان فنیقی که به تجارت دریایی گندم مشغول بودند برای جلوگیری از زیان ناشی از حوادث سفرهای دریایی شیوه ای ابداع کردند که هر بازرگان مؤظف بود قبل از شروع سفر دریایی سهم اندکی از گندم خود را در اسکله بگذارد . بدین ترتیب با تــوجه به تعداد تجار و سفرهای متعدد دریایی حجم زیادی از اندوخته گندم تشکیل میگردید که از این ذخیره بـرای جبران خسارت بازرگانانی که کالای آنان در سفر های دریایی از بین میرفت استفاده می شد . در زمان فراعنه مصر ، صندوقهای تـعاون بـرای پرداختهای کفن و دفن وجود داشته . در فاصله سالهای ۹۱۶ تا ۷۰۰ قبل از میلاد مسیح نزد اهالی لوان در جزیره رودس زیان همگانی به عنوان یک رسم شناخته شده بود ، به این معنی که اگر کالایی برای نجات کشتی به دریا ریخته میشد کسانی که کالایشان نجات پیدا کرده بود بایستی خسارت بازرگانانی که کالاهای آنها برای نجات کشتی به دریا ریخته شده بود را جبران میکردند .

گاه شمار بیمه در جهان
قرن سیزدهم : دوره رونق وام های دریایی
سال ۱۲۹۰ ـــ تجار لمباردی ایتالیا به انگلستان مهاجرت و محله لمبارد لندن یادگار آنان است.

سال ۱۲۹۳ ـــ تشکیل اوّلین شرکت بیمه بنام اتاق بیمه بروژ در بلژیک
سال ۱۳۳۶ ـــ پاپ گرگوار نهم کلیه معاملات رباخواری از جمله وامهای دریایی را ممنوع کرد
سال ۱۳۴۷ ـــ عقد نخستین بیمه دریایی در جنوا
سال ۱۳۶۹ ـــ تصویب اوّلین مقررات بیمه در جمهوری جنوا
سال ۱۳۸۰ ـــ اجباری شدن بیمه کشتی ها توسط دولت
سال ۱۵۰۰ ــــ وضع قـرارداد بیمه با عنوان
سال ۱۵۲۴ ـــ ثبت اوّلین دعوای بیمه ای در لندن
سال ۱۵۶۳ ـــ تدوین مقررات بیمه در آنتورپ اسپانیا
سال ۱۵۷۰ ـــ تشکیل royal exchange یا بورس معاملات بیمه ای در لندن
سال ۱۵۷۵ ـــ یکنواخت شدن فرم بیمه ها در لندن
سال ۱۵۸۳ ـــ تصویب قانون محدودیت بیمه در لندن
سال ۱۵۹۳ ـــ تشکیل اوّلین دادگاه رسیدگی به دعاوی بیمه
سال ۱۶۰۱ ـــ تصویب قوانین بیمه باربری دریایی در لندن
سال ۱۶۶۲ ـــ افزایش اختیارات قضات اتاق بیمه ( لندن )
سال ۱۶۶۶ ـــ وقوع آتش سوزی بزرگ لندن
سال ۱۶۹۱ ـــ شروع فعّالیتهای مستمر ادوارد لویدز
سال ۱۶۹۶ ـــ انتشار روزنامه اخبار لاویدز
سال ۱۶۹۶ ـــ تأسیس شرکت بیمه آتش سوزی در انگلستان

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱- ۳- ۱٫ هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

۱- ۳- ۲٫ اهداف فرعی

۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .

۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد

برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت-پایان نامه ارشد مدیریت گرایش(بیمه مدیریت)

. ریسک کلاهبرداری و تاثیر آن بر بیمه

کلاهبرداری، ریسک جدی برای تمام بخش های مالی ایجاد می کند. در بخش بیمه، بیمه گران و بیمه گذاران هر دو، هزینه هایی را متحمل می شوند. زیان هایی که از طریق فعالیت های کلاهبرداری ایجاد می شوند، منافع بیمه گران و به طور بالقوه ثبات مالی آنان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای جبران این زیان ها، بیمه گران حق بیمه ها را بالا می برند و این موضوع منجر به هزینه های بالاتری برای بیمه گذاران می شود. کلاهبرداری می تواند اطمینان سهام دار و مصرف کننده را کاهش دهد. همچنین می تواند حسن شهرت تک تک بیمه گران، بخش بیمه و به طور بالقوه، ثبات اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد. ادغام و یکپارچگی رو به افزایش بازار های مالی و تعداد رو به رشد بیمه گران بین المللی فعال، کلاهبرداری و پیامدهای جهانی بالقوه آن را تبدیل به موضوع مهمی در سطح بین المللی می کند.بنابراین کلاهبرداری الویت بالای را برای انجمن بین المللی ناظران بیمه[۱] دارد. (خاکسار خیابانی،۱۳۹۱،۲۲).

IAIS می خواهد تضمین کند که بیمه گران، آسیب پذیری خود در برابر کلاهبرداری را می شناسند و اقداماتی را برای به حداقل رسانی این آسیب پذیری ها اتخاذ می کنند.

۲-۷ . انواع ریسک های کلاهبرداری در صنعت بیمه

کلاهبرداری در هرسایز و ابعادی رخ می دهد. ساده ترین آن روشی است که شخص با عمل خود اقدام به کلاهبرداری ازبیمه گر می کند و در برخی موارد گروهی از افراد از طریق یک عملیات پیچیده از داخل یا خارج شرکت اقدام به کلاهبرداری می کند.

۲-۸ .  کلاهبرداری داخلی ( شناسایی و پیشگیری)

کلاهبرداری داخلی : کلاهبرداری از(بیمه گر) شرکت بیمه در سطح مدیران ، کارشناسان و کارکنان عادی با همراهی یک سری افراد دیگر در داخل یا خارج شرکت. (دهقان زاده و رشیدی، ۱۳۹۲،۱۹).

عوامل تحت تاثیر قرار دهنده آسیب پذیری بیمه گر نسبت به کلاهبرداری داخلی شامل موارد ذیل می شود:

  • پیچیدگی بیمه گر: به احتمال زیاد، کلاهبرداری داخلی در شرکت های بیمه ای  دارای ساختار سازمانی پیچیده  اتفاق می افتد، در شرکت های که در آنها تفکیک فزاینده ای از مسئولیت ها یا فقدان تعیین هویت نزد بیمه گر وجود دارد.
  • سرعت نوآوری بیمه گر: سرعت تجارت مدرن، توسعه محصول و کامپیوتری کردن، فرصت های کلاهبرداری را افزایش می دهد.
  • سیاست های تبلیغ و پاداش دهی بیمه گر: اگر وضعیت و حقوق کارمند به برآوردن اهداف معینی بستگی داشته باشد، ممکن است انگیزه ارتکاب کلاهبرداری بیشتر شود.

[۱] . International Association of Insurance Supervisors (IAIS)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱- ۳- ۱٫ هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

۱- ۳- ۲٫ اهداف فرعی

۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .

۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد

پایان نامه ارشد:میزان برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت

 کلاهبرداری بیمه گذار و دعاوی خسارت( شناسایی و پیشگیری)

کلاهبرداری بیمه گذاران در زمان خرید یا در زمان ادعای خسارت؛ این نوع ریسک بیشتر در خرید بیمه نامه یا سازمان دهی یک خسارت واهی گربیانگیر شرکت بیمه می گردد؛(دهقان زاده و رشیدی، ۱۳۹۲،۲۲)

کلاهبرداری می تواند هنگام صدور بیمه نامه یا خسارت اتفاق بیفتد. کلاهبرداری صدور بیمه نامه به هنگام انعقاد یا تجدید پوشش ها انجام می شود که برخی مصادیق آن عبارتند از :

  • کتمان اطلاعات هنگام در خواست پوشش خدمات بیمه ای جهت بدست آوردن پوشش بیمه ای یا پرداخت حق بیمه کمتر؛
  • کتمان عمدی قراردادهای بیمه ای موجود برای ریسک حوادث و اموال؛
  • ارائه پوشش بیمه ای برای ریسک های ساختگی و غیر واقعی.

بیمه گذار متعهد است که هر گونه اطلاعات جدید در زمان اعتبار بیمه نامه که بر ریسک بیمه تاثیر می گذارد را به بیمه گر گزارش کند. با این تفاسیر مفهوم کلاهبرداری بیمه ای بیشتر مرتبط با بزرگنمایی عمدی خسارت یا خسارت های ساختگی و جعلی می باشد( کلاهبرداری در خسارت).(ویان و دی دن،۲۰۰۴،۲۵).

بیمه گران باید از این ریسک آگاه باشند که مشتری ممکن است اطلاعات ناصحیح و ناقصی را به منظور به دست آوردن حق بیمه پایین تر یا پوشش بالاتر  در اختیار بگذارد. کنترل ها، روندها و سیاست های کافی و متناسب با پروفایل ریسک کلاهبرداری متعلق به ترکیب محصول / مشتری باید بسط داده شوند و به هنگام رسیدگی به درخواست هایی برای محصولات جدید از سوی مشتریان جدید یا از سوی مشتریان حاضر، به کار روند تا اطلاعات ناصحیح و یا ناقص شناسایی شوند. این کنترل ها، روندها و سیاست ها ممکن است دارای ارزیابی از سازگاری ویژگی های بیمه گذار و حوادث بیمه شده باشند.(انجمن ناظران بیمه،۲۰۱۱،۷۲).

روندهای ارزیابی خسارت باید توسط بیمه گران تدوین شوند. بیمه گران باید به هنگام رسیدگی به خسارات، ریسک کلاهبرداری این خسارت را نیز ارزیابی کنند.( جرالد سوابی[۱]، ۲۰۱۱،۳۹).

بیمه گران باید در نظر بگیرند که اهداف عملیاتی در راستای کارایی فرایند های ارزیابی خسارت و پذیرش مشتری ممکن است مانع شناسایی کلاهبرداری شوند. کارایی فرایند ارزیابی خسارت و میزان موفقیت شناسایی کلاهبرداری ممکن است از طریق استفاده از روشهای اتوماتیک بررسی خسارت در مقایسه با پایگاه های داده های داخلی و یا خارجی و در مقاسیه با لیست نشانگان خطر افزایش داده شوند.( خیابانی ،۱۳۹۱،۲۶).

بیمه گرانی که از محاسبه گران خسارت یا واسطه ها برای ارزیابی خسارت استفاده می کنند نیاز به اثبات ویژگی ها و شایستگی خود دارند. بیمه گران ممکن است تصمیم به محدود نمودن حوزه عمل محاسبه گران خسارات و واسطه ها بگیرند. ساختار حق الزحمه رسیدگی به خسارات نباید به نحوی ایجاد شود که نقطه نظر بسیار مهم محاسبه گران خسارت ها  برای ( اندازه) خسارات یا زیان را کاهش دهد. بیمه گران باید پایگاه داده ای، حادثه ای خود را برقرار و حفظ نمایند. پایگاه داده ها دارای اسامی بیمه گذاران (پیشین)، مدعیان، ذی نفعان یا اشخاص ثالث است به طور بالقوه سعی در کلاهبرداری بیمه گران داشته باشند.( انجمن ناظران بیمه،۲۰۰۶،۲۷).

[۱] . Gerald Swaby

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱- ۳- ۱٫ هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

۱- ۳- ۲٫ اهداف فرعی

۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .

۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد