بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

دانلود پایان نامه تعیین توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی

. تعاریف­عملیاتی

سیستم­های اطلاعاتی

سیستم­های اطلاعاتی توسط پرسشنامه محقق ساخته با ۳۴  سوال تحت شش بعد سیستم­های فرآیند کار، سیستم­های خودکارکردن فعالیت­های اداری، سیستم­های دانش­بر، سیستم­های اطلاعات مدیریت، سیستم­های پشتیبانی تصمیم گیری و سیستم­های مدیران ارشد سنجیده شده است. سوالات همگی از طیف ۵ تایی لیکرت تشکیل شده­اند که میزان استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در شرکتی که پاسخ دهندگان در آن مشغول به کارند را از ۱ (خیلی کم) تا ۵ (خیلی زیاد) نشان می­دهد.

قابلیت های سازمانی

قابلیت­های سازمانی توسط پرسشنامه محقق ساخته با ۳۳  سوال تحت سه بعد قابلیت­های مبتنی بر داده، قابلیت­های مبتنی بر فرآیندها و قابلیت­های مبتنی بر ستاده سنجیده شده است. سوالات همگی از طیف ۵ تایی لیکرت تشکیل شده­اند که میزان موافقت پاسخ دهندگان با سوالات را از ۱ (خیلی کم) تا ۵ (خیلی زیاد) نشان می­دهد.

۱-۷٫ مدل مفهومی پژوهش

همانطور که اشاره گردید سیستم­های اطلاعاتی به مجموعه­ای از اجزای مرتبط باهم گفته می شود که اطلاعات را به منظور حمایت از تصمیم­گیری و کنترل در یک سازمان جمع­آوری، پردازش، ذخیره و توزیع می­کنند (جانکوفسکی[۱]، ۲۰۰۹). در پژوهش حاضر سیستم­های اطلاعاتی توسط پرسشنامه محقق ساخته با ۳۴  سوال تحت شش بعد سیستم­های فرآیند کار، سیستم­های خودکارکردن فعالیت­های اداری، سیستم­های دانش­بر، سیستم­های اطلاعات مدیریت، سیستم­های پشتیبانی تصمیم گیری و سیستم­های مدیران ارشد سنجیده شده است. قابلیت­های سازمانی نیز مجموعه­ای از دانش، مهارت و همچنین خصوصیت های محیط داخلی سازمان است که آن را در بکارگیری منابع برای دستیابی به هدف خاص توانمند می سازد (لادو و همکاران[۲]، ۱۹۹۲). قابلیت­های سازمانی نیز توسط پرسشنامه محقق ساخته با ۳۳  سوال تحت سه بعد قابلیت­های مبتنی بر داده، قابلیت­های مبتنی بر فرآیندها و قابلیت­های مبتنی بر ستاده سنجیده شده است. بنابراین برای شکل­گیری مدل مفهومی پژوهش از این دو مدل استفاده گردیده است که در شکل شماره ۱-۱ نشان داده شده است.

[۱] – Jankowski

[۲] – Lado et al

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱-۴-۱٫ هدف­کلی

  • شناسایی نقش سیستم­های اطلاعاتی بر قابلیت­های سازمانی در صنایع کوچک و متوسط.

۱-۴-۲٫ اهداف­جزئی

۲-۴-۲-۱٫ توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۲٫ بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۳٫ مشخص کردن قابلیت­های سازمانی شده در سطح سازمان ودر نتیجه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط.

۲-۴-۲-۴٫ شناسایی مکانیزم­های قابلیت­های سازمانی در شرکت­های مورد بررسی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.