فهرست
عنوان | صفحه |
چکیده | ۱ |
فصل اول-کلیات تحقیق | ۲ |
۱-۱- مقدمه | ۳ |
۱-۲ – بیان مسئله | ۵ |
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق | ۶ |
۱-۴- اهداف تحقیق | ۸ |
۱-۴-۱- هدف اصلی | ۸ |
۱-۴-۲-اهداف فرعی | ۸ |
۱-۵- فرضیههای تحقیق | ۸ |
۱-۵-۱- فرضیه اصلی | ۸ |
۱-۵-۲- فرضیههای فرعی | ۸ |
۱-۶- متغیرهای تحقیق | ۹ |
۱-۷- قلمرو تحقیق | ۹ |
۱-۸- کلیات روش تحقیق | ۹ |
-۹- واژهها و تعاریف عملیاتی | ۱۰ |
فصل دوم-مبانی نظری و مروری بر ادبیات موضوعی و پیشینه تحقیق | ۱۱ |
۲-۱- بخش اول- کیفیت زندگی کاری | ۱۲ |
۲-۱-۱- مقدمه | ۱۲ |
۲-۱-۲- تعریف کیفیت | ۱۳ |
۲-۱-۳- مدیریت منابع انسانی و ارتقاء کیفیت | ۱۴ |
۲-۱-۴- تاریخچه کیفیت زندگی کاری | ۱۶ |
۲-۱-۵- تعریف و مفهوم کیفیت زندگی کاری | ۱۷ |
۲-۱-۵-۱- تعریف نظری کیفیت زندگی کاری | ۲۰ |
۲-۱-۵-۲-تعریف عینی | ۲۱ |
۲-۱-۵-۳-تعریف ذهنی | ۲۱ |
۲-۱-۵-۴- تعریف عملیاتی کیفیت زندگی کاری | ۲۱ |
۲-۱-۶- اصول و مبانی کیفیت زندگی کاری | ۲۳ |
۲-۱-۷- کیفیت زندگی کاری و دوایر کیفیت | ۲۴ |
۲-۱-۸-نظریات و تعاریف کیفیت زندگی کاری از دید تئوریسینهای مدیریت | ۲۵ |
۲-۱-۸-۱- نظریه هارولد کنتز | ۲۵ |
۲-۱-۸-۲- نظریه مینتزبرگ | ۲۵ |
۲-۱-۸-۳- نظریه استیفن رابینز | ۲۵ |
۲-۱-۸-۴- نظریه والتون | ۲۶ |
۲-۱-۸-۵- نظریه لاولر | ۲۸ |
۲-۱-۸-۶- نظریه میلز | ۲۸ |
۲-۱-۸-۷- نظریه لوین | ۲۹ |
۲-۱-۸-۸- نظریه دوبرین | ۳۰ |
۲-۱-۸-۹- نظریه گانینگهام و ابرل | ۳۰ |
۲-۱-۸-۱۰- نظریه فریدمن و آرنولد | ۳۱ |
۲-۱-۸-۱۱- نظریه ورتر | ۳۱ |
۲-۱-۸-۱۲- نظریه دسلر | ۳۲ |
۲-۱-۹- اصول و مبانی کیفیت زندگی کاری | ۳۳ |
۲-۱-۱۰- کیفیت زندگی کاری بهعنوان فلسفه مدیریت | ۳۴ |
۲-۱-۱۱- برنامههای بهبود کیفیت زندگی کاری | ۳۵ |
۲-۱-۱۲- اهداف برنامههای بهبود کیفیت زندگی کاری | ۴۰ |
۲-۱-۱۲-۱- اهداف از دیدگاه حرفه گرایی | ۴۱ |
۲-۱-۱۲-۲- اهداف از دیدگاه مدیریت | ۴۱ |
۲-۱-۱۲-۳- اهداف از نگاه کارکنان | ۴۱ |
۲-۱-۱۲-۴- اهداف از دیدگاه اتحادیه کارگری | ۴۱ |
۲-۱-۱۳- رویکردها و استراتژیهای بهبود کیفیت زندگی کاری | ۴۲ |
۲-۱-۱۳-۱- تدوین کار راهه و مسیر کار راهه (مسیر شغلی) | ۴۳ |
۲-۱-۱۳-۲- طرح (طراحی) کار | ۴۳ |
۲-۱-۱۳-۳- سیستم حقوق و مزایا | ۴۴ |
۲-۱-۱۳-۴- طراحی و حفظ روابط درونگروهی و میان گروهی | ۴۵ |
۲-۱-۱۳-۵- اقدامات و عملیات مدیریتی | ۴۶ |
۲-۱-۱۴- راهبردهای درونی و بیرونی برای تغییر | ۴۶ |
۲-۱-۱۵- مزایا و فواید برنامههای بهبود کیفیت زندگی کاری: | ۴۷ |
۲-۱-۱۶- مشکلات و محدودیتهای برنامهها و اقدامات مربوط به بهبود کیفیت زندگی کاری | ۴۸ |
۲-۱-۱۷- آینده برنامههای کیفیت زندگی کاری | ۵۲ |
۲-۱-۱۸- برداشتهای نادرست از کیفیت زندگی کاری | ۵۴ |
۲-۲- بخش دوم – تعهد سازمانی | ۵۶ |
۲-۲-۱-مفهوم و تعریف تعهد | ۵۶ |
۲-۲-۲-انواع تعهد | ۵۷ |
۲-۲-۲-۲- تعهد نسبت به سازمان | ۵۸ |
۲-۲-۲-۳- تعهد نسبت به خود | ۵۹ |
۲-۲-۲-۴- تعهد نسبت به افراد و گروه کاری | ۵۹ |
۲-۲-۲-۵- تعهد نسبت به کار و وظیفه (تکلیف) | ۵۹ |
۲-۲-۳- تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی | ۶۰ |
۲-۲-۴- الگوهای تعهد سازمانی | ۶۴ |
۲-۲-۴-۱- مدل آنجل و پری | ۶۴ |
۲-۲-۴-۲- مدل اریلی و جتمن | ۶۴ |
۲-۲-۴-۳- مدل پنلی و گولد | ۶۵ |
۲-۲-۴-۴- مدل مایر و شورمن | ۶۵ |
۲-۲-۴-۵- مدل می یر و آلن | ۶۶ |
۲-۲-۵- دیدگاههای نوین در باره تعهد سازمانی | ۶۶ |
۲-۲-۵-۱- دیدگاه ریچرز | ۶۶ |
۲-۲-۵-۲- دیدگاههای بکر و بیلینگس | ۶۷ |
۲-۲-۵-۳- تعهد سازمانی مفهوم یکبعدی یا چندبعدی | ۶۸ |
۲-۲-۵-۴- تعهد سازمانی در دنیای امروز چیز بیربطی است | ۶۸ |
۲-۲-۵-۵- تعهد سازمانی واقعاً مهم است | ۶۹ |
۲-۲-۶- عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی | ۷۰ |
۲-۲-۶-۱- ویژگیهای شخصی مؤثر بر تعهد سازمانی | ۷۰ |
۲-۲-۶-۲- خصوصیات شغلی و تعهد سازمانی | ۷۱ |
۲-۲-۶-۳- تأثیر روابط گروهی و رابطه با رهبر بر تعهد سازمانی | ۷۱ |
۲-۲-۶-۴- ویژگیهای سازمان و تعهد سازمانی | ۷۲ |
۲-۲-۶-۵- وضعیت نقش و تعهد سازمانی | ۷۲ |
۲-۳- بخش سوم – پیشینه تحقیق | ۷۳ |
۲-۳-۱- تحقیقات در داخل کشور | ۷۳ |
۲-۳-۲- مطالعات و پیشینه مطالعات مرتبط با عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی | ۷۵ |
۲-۳-۲-۱- مطالعه استیرز و همکاران | ۷۵ |
۲-۳-۲-۲- مطالعه مؤدی و همکاران | ۷۶ |
۲-۳-۲-۳-مطالعه بارن و همکاران | ۷۸ |
۲-۳-۲-۴- مطالعه کاری و همکاران | ۷۹ |
۲-۳-۲-۵- مطالعه باتمن و همکاران | ۸۰ |
۲-۳-۲-۶- مطالعه لینکلن | ۸۱ |
۲-۳-۲-۷- مطالعه آلن و می یر | ۸۲ |
۲-۳-۲-۸- مطالعه کُهن | ۸۴ |
۲-۳-۲-۹- مطالعه برانینگ و سیندر | ۸۶ |
۲-۳-۲-۱۰- مطالعات اوپارا | ۸۷ |
۲-۳-۲-۱۱- مطالعات بولگارلا | ۸۷ |
۲-۳-۲-۱۲- مطالعات یوسف | ۸۸ |
۲-۴- بخش چهارم – چار چوب نظری پژوهش | ۸۸ |
۲-۴-۱- مقدمه | ۸۸ |
۲-۴-۲- شرح تحلیلی مدل والتون در مورد کیفیت زندگی کاری | ۸۸ |
۲-۴-۳- شرح تحلیلی مدل سهبخشی می یر و آلن در مورد تعهد سازمانی | ۹۰ |
۲-۴-۳- چارچوب نظری تحقیق | ۹۱ |
فصل سوم- روش تحقیق | ۹۲ |
۳-۱- مقدمه | ۹۳ |
۳-۲- نوع تحقیق (روش تحقیق) | ۹۳ |
۳-۳- روشهای گردآوری دادهها | ۹۴ |
۳-۴- جامعه آماری | ۹۴ |
۳-۵- نمونه آماری و روش یا طرح نمونهگیری | ۹۴ |
۳-۶- حجم نمونه و روش تعیین حجم نمونه | ۹۵ |
۳-۷- ابزار جمعآوری اطلاعات | ۹۵ |
۳-۸- روایی و پایایی ابزارهای اندازهگیری | ۹۷ |
۳-۹- متغیرها | ۹۷ |
۳-۱۰- روشهای آماری تجزیه تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیهها | ۹۸ |
فصل چهارم- یافتههای پژوهش | ۹۹ |
۴-۱- مقدمه | ۱۰۰ |
۴-۲- توصیف متغیرهای پرسشنامه | ۱۰۱ |
۴-۲-۱- وضعیت تأهل پاسخدهندگان | ۱۰۱ |
۴-۲-۲- وضعیت جنسیت پاسخدهندگان | ۱۰۲ |
۴-۲-۳- وضعیت پراکندگی سنی پاسخدهندگان | ۱۰۳ |
۴-۲-۴- وضعیت میزان تحصیلات پاسخدهندگان | ۱۰۴ |
۴-۲-۵- وضعیت استخدامی پاسخدهندگان | ۱۰۵ |
۴-۲-۶- وضعیت جایگاه شغلی پاسخدهندگان | ۱۰۶ |
۴-۲-۷- وضعیت میزان سابقه پاسخدهندگان | ۱۰۷ |
۴-۲-۸- تعهد عاطفی | ۱۰۸ |
۴-۲-۹- تعهد مستمر | ۱۰۹ |
۴-۲-۱۰- تعهد هنجاری | ۱۱۰ |
۴-۲-۱۱- پرداخت منصفانه | ۱۱۱ |
۴-۲-۱۲- انسجام اجتماعی | ۱۱۲ |
۴-۲-۱۳- محیط کاری ایمن و بهداشتی | ۱۱۳ |
۴-۲-۱۴- تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم | ۱۱۴ |
۴-۲-۱۵- قانونگرایی | ۱۱۵ |
۴-۲-۱۶- فضای کلی زندگی | ۱۱۶ |
۴-۲-۱۷- توسعه قابلیتهای انسانی | ۱۱۷ |
۴-۲-۱۸- وابستگی اجتماعی | ۱۱۸ |
۴-۳- تحلیل استنباطی | ۱۱۹ |
۴-۳-۱- فرضیههای فرعی | ۱۱۹ |
۴-۳-۱-۲- بین کیفیت زندگی کاری و تعهد هنجاری رابطه وجود دارد | ۱۱۹ |
۴-۳-۱-۳- بین کیفیت زندگی کاری و تعهد مستمر رابطه وجود دارد | ۱۲۰ |
۴-۳-۲- فرضیه اصلی | ۱۲۰ |
۴-۳-۳- شناسایی وضعیت مؤلفههای کیفیت زندگی کاری | ۱۲۱ |
۴-۳-۴- اولویتبندی مؤلفهها کیفیت زندگی کاری ازلحاظ اهمیت | ۱۲۲ |
فصل پنجم – بحث و تفسیر نتایج و پیشنهادها | ۱۲۴ |
۵-۱- مقدمه | ۱۲۵ |
۵-۲- بیان مسئله | ۱۲۵ |
۵-۳- بیان نتایج حاصله | ۱۲۵ |
۵-۳-۱- پرسش اصلی تحقیق (مسئله تحقیق) | ۱۲۷ |
۵-۳-۲- پرسشهای فرعی تحقیق | ۱۲۷ |
۵-۴- یافتههای پیشین سایر محققان | ۱۲۸ |
۵-۵- تطبیق و ترکیب یافتههای پیشین سایر محققان با نتایج این تحقیق | ۱۳۰ |
۵-۶- پیشنهادها | ۱۳۱ |
۵-۷- پیشنهاد برای سایر محققان | ۱۳۲ |
۵-۸- محدودیتها تحقیق | ۱۳۲ |
فهرست منابع و مأخذ | ۱۳۳ |
فهرست منابع فارسی | ۱۳۳ |
فهرست منابع انگلیسی | ۱۳۵ |
پیوستها و ضمایم | ۱۳۸ |
پرسشنامهها | ۱۴۳ |
پرسشنامه تعهد سازمانی | ۱۴۴ |
پرسشنامه کیفیت زندگی کاری | ۱۴۵ |
چکیده انگلیسی | ۱۴۶ |
۱-۴-۱- هدف اصلی:
شناسایی وضعیت مؤلفههای کیفیت زندگی کاری در کارکنان کارخانهها کاشی استان یزد وبررسی رابطه آن با تعهد سازمانی
۱-۴-۲-اهداف فرعی: