بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

اولویت بندی مهارتهای مورد نیاز مدیران فروش-پایان نامه مدیریت

تعریف برنامه‌ریزی

برای برنامه‌ریزی، متخصصان از زوایای مختلف، تعاریف متعددی ارائه کرده‌اند که در اینجا چند نمونه از آنها را یادآور می‌شویم:

برنامه‌ریزی عبارت است از:

  1. تعیین هدف، یافتن و ساختن راه وصول به آن،[۱] (آرتور، ۱۹۸۶: به نقل از رضاییان ۱۳۷۴)
  2. تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیرد،
  3. تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و ساختن راهها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم کند،
  4. طراحی عملیاتی که شیئی یا موضوعی را بر مبنای شیوه‌ای که از پیش تعریف شده، تغییر بدهد. (رضاییان، ۱۳۷۴: ۸۵)
  5. برنامه ریزی یعنی تایین هدف های «درست» و سپس انتخاب مسیر، راه، وسیله یا روش «درست یا مناسب» برای تامین این هدفها. هر دو جنبه برنامه ریزی در فرایند مدیریت اهمیت حیاتی دارند (استونر و فریمن، ۱۳۷۵: ۳۹۶)

هدفهای برنامه‌ریزی

هدفهایی که در هر برنامه‌ریزی دنبال می‌شود به شرح ذیل است:

  1. افزایش احتمال رسیدن به هدف از طریق تنظیم فعالیتها،
  2. افزایش جنبه اقتصادی (مقرون به صرفه بودن عملیات)،
  3. تمرکز بر روی مقاصد و اهداف و احتراز از تغییر مسیر،
  4. تهیه ابزاری برای کنترل. (رضاییان، ۱۳۷۴: ۸۵)

اهمیت برنامه ریزی

مدیران بدون برنامه ریزی نمی دانند که افراد و منابع موجود را چگونه سازماندهی نمایند، آنها حتی یک تصور روشن از آنچه مورد نیاز سازمان است نخواهند داشت. مدیران بدون برنامه ریزی نمی توانند با اعتماد به نفس دیگران را رهبری کنند یا از آنها بخواهند یا انتظار داشته باشند که پیرو آنها باشند. و نیز بدون برنامه، مدیران و پیروانشان فرصت یا امکان چندان زیادی برای تامین هدف های خود نخواهند داشت و نیز نمی دانند که در چه زمانی و در کجا از مسیر اصلی خارج یا منحرف شده اند. کنترل به صورت کاری بیهوده در می آید. در بسیاری از موارد برنامه های معیوب سلامت کل سازمان را دستخوش تهدید قرار خواهند داد (استونر و فریمن ، ۱۳۷۵: ۳۹۹).

سازمان ها دارای دو نوع برنامه اصلی هستند. برنامه های استراتژیک[۲] که به وسیله مدیران عالی و مدیران میانی سازمان طرح ریزی می شوند تا هدف های کلی سازمان تامین گردند، در حالی که برنامه های عملیاتی شیوه اجرای برنامه های استراتژیک را به صورت فعالیت های روزمره نشان می دهند. همان گونه که در شکل ۲-۶ نشان می دهد، این برنامه ها یک سلسله مراتب از برنامه هایی هستند که از طریق هدف های مرتبط به یکدیگر با هم ارتباط پیدا می کنند (استونر و فریمن ، ۱۳۷۵: ۴۰۰).

[۱] – Arthur G. Pedeian

[۲]– Strategic Plans

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

مهمترین مهارتهای مورد نیاز برای مدیران فروش در سطح بین الملل در شرکت پارس حیات کدامند؟

۱-۳-۲-سوالات فرعی:

مهمترین مهارتهای حوزه برنامه ریزی مورد نیاز برای مدیران فروش در سطح بین الملل در شرکت پارس حیات کدامند؟

مهمترین مهارتهای حوزه سازماندهی مورد نیاز برای مدیران فروش در سطح بین الملل در شرکت پارس حیات کدامند؟

مهمترین مهارتهای حوزه هدایت مورد نیاز برای مدیران فروش در سطح بین الملل در شرکت پارس حیات کدامند؟

مهمترین مهارتهای حوزه هماهنگی مورد نیاز برای مدیران فروش در سطح بین الملل در شرکت پارس حیات کدامند؟

مهمترین مهارتهای حوزه کنترل مورد نیاز برای مدیران فروش در سطح بین الملل در شرکت پارس حیات کدامند؟

۱-۴-اهداف تحقیق

۱-شناسایی مهارتهای مورد نیاز مدیران فروش/ اولویت بندی مهارتهای مورد نیاز مدیران فروش

۲-تدوین برنامه آموزشی مدیران فروش شرکت/ تهیه معیاری برای ارزیابی مدیران فروش شرکت/ ارائه معیارهایی برای استخدام مدیران فروش شرکت

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی قابلیت ها و مهارتهای مورد نیاز برای مدیران فروش در سطح بین الملل  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.