بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت(پایان نامه کارشناسی ارشد)

. تاریخچه جرم کلاهبرداری

انتشار جرم کلاهبرداری به بعد از جنگ جهانی دوم برمی گردد. از نظر تاریخی عنوان (Furtum) در حقوق قدیم رم به معنای سلب مال غیر، شامل سرقت، خیانت در امانت و کلاهبرداری بوده است. اولین بار عنوان کلاهبرداری (Escroquerie) پس از انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۱ میلادی با تصویب قانون جزای انقلابی در متون قانونی وارد شد و قوانین سایر کشورها و از جمله ایران نیز از مقررات مذکور الگو گرفت.(لواف پور، ۱۳۹۲،۳۹).

در ایران با تصویب ماده ۳۰۰ قانون جزای عرفی در پنجم جمادی الاول ۱۳۲۵ ه.ق که از ماده ۴۰۵ قانون جزای فرانسه الهام گرفته بود، کلاهبرداری با مفهوم امروزی آن وارد حقوق کشور گردید. در سال ۱۳۰۴ ه.ش ماده ۲۳۸ قانون مجازات عمومی جایگزین ماده مذکور و در سالهای ۱۳۵۲ و ۱۳۶۲ نیز با اندک تغییراتی وارد قانون مجازات عمومی و قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) گردیده در سال ۱۳۶۷ براساس ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجازات جرم مذکور تشدید شد و به رغم آنکه مقنن در قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ فصل یازدهم را به عنوان (ارتشاء و ربا و کلاهبرداری) اختصاص داده است، هیچگونه حکمی در مورد کلاهبرداری بیان نکرده است و ارجاع قانونگذار در ماده ۵۹۲ قانون اخیرالذکر به ماده سه قانون تشدید نیز مؤید آن است که نظر بر اجرای قانون تشدید داشته است. به موجب رأی وحدت رویه شماره ۵۹۴ مورخ ۱/۹/۱۳۷۳، مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری، به جرایم در حکم کلاهبرداری نیز تسری یافته است.(لواف پور،۱۳۹۲،۳۱).

پیشینه کلاهبرداری در بیمه دقیقاً معین نیست و نمی توان گفت که کلاهبرداری بیمه از چه تاریخی شروع شد؛ اما در چند دهه اخیر کلاهبرداری های بیمه ای شدیداً توسعه یافته اند. به طور کلی در سراسر جهان هر ساله مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد پوند یا ۱۰۰ میلیارد دلار به جیب متقلبان سرازیر می شود. به عبارت دیگر به طور متوسط از هر ۱۰۰ پوندی که بیمه گر  بابت خسارت پرداخت می کند، ۸ پوند آن به کلاهبرداری تعلق می گیرد. (منفرد، ۱۳۹۱ ،۶).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱- ۳- ۱٫ هدف اصلی

شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان که باعث شود شرکت های بیمه هزینه هایشان کمترشود و در نتیجه منجر به ارائه خدمات باقیمت پایین تر به بیمه گذاران شود چرا که کلاهبرداری هزینه های شرکتهارا بالاتر می برد و آنهامجبورندکه کسری بودجه شان را از بیمه گذاران جبران کنند.

۱- ۳- ۲٫ اهداف فرعی

۱-تاکید برآموزش مستمر پرسنل و مسئولین شرکت های بیمه و استفاده از فن آوری روز دنیا که منجربه شناسایی بهتر و صحیح تر عوامل کلاهبرداری بیمه می شود .

۲-برخورد مناسب کارمند با بیمه گذاران در پرداخت به موقع خسارت به آنها باعث اعتماد شان به بیمه و درنتیجه منجر به پیشگیری از کلاهبرداری می شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : شناسایی و رتبه بندی عوامل کلاهبرداری از شرکتهای بیمه ای و راهکارهای پیشگیری از آن در استان لرستان  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.