بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

پایان نامه کارشناسی ارشد:تاثیر عوامل موثر بر انتخاب فرایند تولید طلا

اکتشاف ذخائرآبرفتی ( پلاسرها )

چگونگی پیدایش پلاسر طلا : ذخائر طلای پلاسری ، در نتیجه هوازدگی و تخریب سنگهای طلادار ، حاصل می شوند تغیرات دما ، آب و حلالهای طبیعی ، سنگها را تجزیه و تخریب کرده و طلا را از گانگش آزاد می نماید ، سپس محصولات هوازدگی توسط آبهای جاری حمل شده و  در ضمن تا حد اندازه های کوچکی خرد می شوند بنابراین مقدار طلای بیشتری آزاد می شود .

طلا به خاطر داشتن جرم حجمی بالا ، در میان توده های سیلت ، ماسه و گراول جایگزین شده و بوسیله جریان رودخانه حمل می گردد بیشتر مواقع ، طلا مانند مواد سبکتر ، به مناطق دورتر حرکت می کند و در زمانیکه سرعت جریان رودخانه برای حمل طلا به نقاط دورتر کافی نیست ، مستقر شده و معمولا در روی سنگ بستر متمرکز می شود و اصولا جرم حجمی بالای طلا در مقابل عمل حمل و نقل به ان مقاومتی مشابه دانه­های درشت تر از ماسه می­دهد­. تشکیل پلاسرهای عظیم­، با بوجود آمدن یک سطح مبنای جدید در منطقه که ناشی از تخریب عمیق و شدید سنگهاست­، همراه می­باشد­( احمدی و همکاران ، ۱۳۸۵، ص۸۲).

 

۲-۱۵- استخراج معادن طلا

استخراج سنگ معدنی طلادار از معادنی که، اکتشاف آنها بطور کامل با تمام رسیده است با توجه به اطلاعات زمین شناسی و معدنی که از طریق عملیات اکتشافی حاصل شده طراحی می­گردد.

شکل توده یا رگه ماده معدنی در دل زمین در پایان اکتشافات تکمیلی مشخص و موقعیت آن در ابعاد مختلف سطحی و عمقی معین می­شود­. در صورتی که معدن از دو بخش زون اکسیده و سولفیدی تشکل شده و نظر این باشد که بخش اکسیده به روشی جدا از روش مورد نظر جهت استحصال طلا از سنگهای سولفیدی عمل شود ( در نتیجه محدوده این دو زون هم مشخص شده است ) لذا با توجه به اطلاعات موجود طرح لازم و مناسب جهت معدن مورد نظر تهیه می شود . بطور کلی استخراج انواع سنگ معدن طلا به دور روش عمومی روباز و زیرزمینی انجام می‌‌پذیرد. استخراج سنگ معدن از معادن روباز به مراتب سهل‌تر و با سرمایه‌گذاری و هزینه‌های عملیاتی کمتری قابل انجام می‌باشد. در حال حاضر حدود ۶۵ درصد استخراج سنگهای طلادار در آمریکا از معادن روباز و ۳۵ درصد از معادن زیرزمینی صورت می‌گیرد.

مهمترین عواملی که انتخاب بین روشهای استخراج روباز و زیرزمینی را تعیین می‌نماید، هزینه‌های استخراج و بازیافت سنگ معدن می‌باشند. در معادن روباز از آنجائی که هزینه باطله‌برداری و جدا نمودن باطله موجود در ذخیره جزء هزینه‌های استخراج محسوب می‌شود، لذا نسبت باطله‌برداری به سنگ معدن استخراجی بعنوان عامل مقایسه هزینه‌های استخراج محسوب می‌شود. لذا نسبت باطله‌داری به سنگ معدن استخراجی بعنوان عامل مقایسه هزینه‌های استخراج معادن روباز و زیر زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

۱٫روشهای فرایند تولید طلا کدامند ؟

  1. ۲٫ عوامل موثر بر انتخاب فرایند تولید طلا چه می باشند؟

.۳روش های تولید طلا با توجه به مشکلات تولید و با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی دارای چه درجه اهمیتی  می باشند ؟

۴٫چگونه می توان با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی بهترین  فرایند تولید طلا را انتخاب نمود ؟

۵٫ نیازها و خواسته های مشتریان  طلا چه می باشند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.