بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط-پایان نامه ارشد مدیریت

سیستم­های اطلاعاتی مدیریت

سیستم­های اطلاعات مدیریت در طول حیات بشر به روش­های مختلفی از سوی مدیران مورد استفاده قرار گرفته است (قاضی­زاده­فرد، ۱۳۸۷، ص ۲۵۵). سیستم اطلاعات مدیریت، سیستمی مبتنی بر کامپیوتر است که طیف گسترده ای از انواع داده­ها و اطلاعات مورد نیاز مدیران و سازمان را برای تولید گزارش، تجزیه و تحلیل مسائل سازمانی، پشتیبانی از فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری، کنترل و ارزیابی عملیات و ارئه راه حل­ها، تامین می­کند. این سیستم بیشتر در سطوح عالی و میانی سازمان به­منظور سیاست­گذاری، تصمیم­گیری، برنامه­ریزی، سازماندهی و کنترل سازمانی مورد استفاده قرار می­گیرد (محمودی، ۱۳۸۶، ص ۲۱۵). این سیستم­ها تا قرن بیستم با تانی به سرعت خود ادامه می دادند تا اینکه با توسعه رایانه­ها به­ویژه رایانه­های پرسرعت در نیمه دوم قرن بیستم، تکامل و روند این سیستم­ها سرعت بیشتری یافت که حاصل آن تغییرات در عملیات و فعالیت­ها و وظایف سازمان­های مختلف در دنیا گردید (موردیک و مانسون[۱]، ۱۹۸۶، ص ۷).

هدف سیستم­های اطلاعاتی مدیریت، افزایش روند ارائه و اداره اطلاعات و کاهش حدس و گمان در حل مشکلات در سطوح مختلف سازمانی از طریق سیستم­های بازخور اطلاعات و بازتاب بازیابی اطلاعات در جهت تکامل داده­های جدید به سیستم است. آن همچنین اطلاعات مربوط به قدیم، حال و آینده را به صورت کتبی و شفاهی که مرتبط با عملیات داخلی سازمان هستند را فراهم می­کند (بهشتیان و ابوالحسنی، ۱۳۸۴، ص ۳۴). به عبارت دیگر، دانش سیستم­های اطلاعات مدیریت، اطلاعات مربوط به زمان گذشته و حال را گردآوری می­کند، امکان پیش­بینی آینده را فراهم می­آورد و اطلاعات مورد نیاز مدیران را در اختیار آن­ها قرار می­دهد تا بتوانند تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند (صفایی، ۱۳۹۰، ص ۴۴). و در نهایت این سیستم، داده­های سیستم­های TPS را برای نظارت بر عملکرد سازمان را در اختیار مدیران قرار می­دهد (زرگر، ۱۳۸۸، ص ۲۵).

۲-۲-۷-۲٫ سیستم­های اطلاعاتی پردازش عملیات

سیستم­های اطلاعاتی پردازش عملیات، سیستم­هایی هستند که گردآوری و پردازش داده­های مربوط به تراکنش­ها را بر عهده دارند و بر اساس داده­های پردازش شده انواع محصولات اطلاعاتی مانند فرم­ها، فهرست­ها، گزارش­ها و … تهیه می نمایند که به عنوان مبنایی برای تهیه گزارش­های بعدی مدیریتی نیز در سیستم­های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می­گیرند (قاضی­زاده­فرد، ۱۳۸۷، ص ۲۵۱). به عبارت دیگر، در یک سازمان هر یک از فرآیندهای کاری مستلزم فعالیت­های خاصی هستند که بایستی سیستم­های اطلاعات مناسب با فرآیند، طراحی و بکار گرفته شوند. سیستم­های اطلاعات، وظیفه­ای که در رابطه با حیطه­های عملیاتی سازمان مانند حسابداری، بازاریابی، فروش، تولید، منابع انسانی و انبار و … به کار گرفته می­شوند را سیستم­های پردازش تعاملات می­نامند. این سیستم­ها، تعاملات تکراری و روزمره سازمانی را پردازش می­نمایند (صرافی زاده، ۱۳۸۷، صص ۱۰۵-۱۰۶).

[۱]–  Murdick & Munson

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱-۴-۱٫ هدف­کلی

  • شناسایی نقش سیستم­های اطلاعاتی بر قابلیت­های سازمانی در صنایع کوچک و متوسط.

۱-۴-۲٫ اهداف­جزئی

۲-۴-۲-۱٫ توسعه و کاربرد استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۲٫ بیان مزایای استفاده از سیستم­های اطلاعاتی در صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی.

۲-۴-۲-۳٫ مشخص کردن قابلیت­های سازمانی شده در سطح سازمان ودر نتیجه کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا در کسب و کارهای کوچک و متوسط.

۲-۴-۲-۴٫ شناسایی مکانیزم­های قابلیت­های سازمانی در شرکت­های مورد بررسی.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : نقش سیستم های اطلاعاتی در قابلیت های سازمانی در صنایع کوچک ومتوسط مورد مطالعه شهر صنعتی کاوه  با فرمت ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.