بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

شناسایی و تجزیه و تحلیل بروز مشکل و نابسامانی در امر نظارت مالی-پایان نامه ارشد مدیریت

تحقیقات داخلی

بر اساس تحقیقی که آقای اسماعیل مهدوی نیا (سال ۸۳-۸۲) به بررسی تأثیر نظارت ذیحسابان بر عملکرد دستگاههای اجرایی در استان گلستان پرداخته است نشان می دهد نتیجه حاصله از موضوع فوق یک جنبه دو سویه داشته، نظارت ذیحسابان مانع انجام فعالیت های مالی و حسابداری به هنگام گردیده است و نیز در این تحقیق همچنین نتیجه گیری شده که نظارت ذیحسابان مانع از انجام معاملات دولتی مصوب نمی گردد.

بر اساس تحقیقی که آقای دکتر جعفر باباجانی به تحلیلی نظری پیرامون سیستم نظارت مالی کشور از منظر پاسخگویی پرداخته که این مقاله براساس یک تحلیل محتوایی از ساختار نظارت مالی کشور تدوین و قابلیت های نظام نظارت مالی حاکم بر مصرف منابع مالی عمومی را از منظر مسئولیت پاسخگویی عمومی مورد بررسی قرارداده موضوع اصلی این مقاله که نظارت مالی میباشد شامل کلیه کنترلهایی است که قبل و بعد از مصرف منابع مالی اعمال میگردد. و هدف اساسی در این تحقیق برقراری کنترلهای لازم به منظور حصول اطمینان از رعایت قوانین و مقررات و محدودیت های بودجه ای در جهت مصرف منابع مالی در برنامه ها ی مصوب میباشد.

براساس تحقیقی که دکتر فریدالدین علامه‌حائری و بهرام میرزایی بروجنی به بررسی نقش نظارتی ذیحسابان در تهیه و اجرای بودجه در سازمانهای دولتی پرداخته اند به نتایج زیردست یافته اند که به شرح زیر بیان میگردد:

۱- در مصرف بهینه منابع مالی نقش و تأثیر بسزایی دارند و همچنین در بهبود برنامه های آینده سازمان های دولتی نقش مثبتی دارند.

۲- باعث افزایش کنترل های داخلی سازمان های دولتی و نیز موجب وحدت رویه در اجرای مقررات و همچنین باعث شفافیت مالی، گزارشدهی، و پاسخگویی مناسب تر و در دستیابی سارمان های دولتی در به دست آوردن نتایج مندرج در بودجه تأثیر مثبت داشته است.

بر اساس تحقیقی که آقای مسیب احمدی منصورآباد در سال ۱۳۸۶ به بررسی تفکیک وظایف  نظارتی و اجرایی ذیحساب در استان آذربایجان غربی پرداخته که پس از انجام تحقیقات این پژوهش محقق به این تنیجه رسیده است که واگذاری وظایف اجرایی ذیحساب به رئیس دستگاه این امر باعث افزایش سطح کارایی نظارتی ذیحساب در دستگاههای اجرایی شده و نیز واگذاری وظایف اجرایی ذیحساب به رئیس دستگاه باعث افزایش سطح کارایی رئیس دستگاه اجرایی می شود.

آقای احمد عمرانی درسال ۱۳۸۶ در تحقیقی با موضوع بررسی تأثیر نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر عملکرد یگانهای انتظامی تهران بزرگ که با ارائه ۵ فرضیه به شرح ذیل:

۱- نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر اجرای صحیح قوانین در عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مؤثر است.

۲- نظارت سازمان بازرسی کل کشور درحسن انجام وظیفه ناجا تهران بزرگ مؤثر است.

۳- نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر پیشگیری از جرم و تخلف فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مؤثراست.

۴- نظارت سازمان بازرسی کل کشور در افزایش اقتدار عملکرد کارکنان ناجا مؤثراست.

۵- نظارت سازمان بازرسی کل کشور در احصاء آسیبها و تهدیدات ناجا با ارائه پیشنهادات جهت رفع مؤثر است. و پس از تهیه پرسشنامه و جمع آوری و انجام آزمون های مربوطه در پایان به این نتایج دست یافته است: از دیدگاه شهروندان نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر تمامی ۵ متغیر تأثیر مثبت داشته است. اما از دیدگاه مدیران ناجا بر۳ متغیر اجرای صحیح قوانین، حسن انجام وظیفه،  پیشگیری از جرم و تخلف کارکنان تأثیر مثبت داشته است و بر ۲ متغیر افزایش اقتدار، احصاء آسیب ها و تهدیدات تأثیر نداشته است.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱)ارزیابی وظیفه نظارتی ذیحساب و مدیرکل مالی ناجا.

۲)شناسایی و تجزیه و تحلیل عواملی که موجب بروز مشکل و نابسامانی در امر نظارت مالی گردیده است.

۳)ارائه راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی.

بدون تردید تقویت بازرسی و نظارت در هر یگانی تضمین کننده اجرای قانون، عامل حفظ اموال بیت المال و جلب اعتماد مسئولین ناجا نسبت به ذیحساب و تداوم بخش اطمینان مدیران و تثبیت نظارت و بازرسی ضامن سلامتی یگانها و گامی در جهت حفظ مصالح سازمانی.

بنابراین هدفهای اساسی نظارت مالی را می توان به شرح ذیل بیان کرد:

‌الف- تامین مقاصد ذیحساب یعنی انطباق هرگونه پرداخت پس از مراحل خرج.

ب- حفظ محدودیتهای مالی، یعنی میزان پرداختهای قطعی و تعهدات از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و پرداختها طبق مقررات به عمل آمده و اجرای عملیات با برنامه ها و هدفهای پیش بینی شده مطابقت داشته باشد.

ج- ایجاد مکانیزم و روشهای مناسب برای کنترل درآمدها و انجام هزینه ها.

د- بررسی و کنترل و نظارت بر عملکرد مالی به منظور اعمال صحیح قوانین و مقررات که در نهایت باعث استفاده بهینه از منابع مالی و باعث کاهش انحراف در اهداف سازمان شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی میزان تأثیرنظارت ذیحساب بر عملکرد عاملین ذیحساب ناجا  با فرمت ورد

پایان نامه تعیین راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی

آیا دستگاه بازرسی می تواند بخش خصوصی را هم مورد بازرسی قرار دهد؟

بازرسی کره جنوبی: خیر دستگاه بازرسی نمی تواند بخش خصوصی را هم مورد بازرسی قرار دهد.

بازرسی آفریقای جنوبی: خیر.

مالزی: بلی، امروزه مبازره با فساد اداری، نه تنها مختص به دستگاههای دولتی نمی باشد که از حیث گستره همه فعالیت های واقع شده در یک کشور را شامل می شود. خواه این فعالیت ها در بخش خصوصی یا سازمانهای غیر دولتی و یا شرکت های خصوصی صورت پذیرد.

چین: وزارت نظارت تنها ارگانهای دولتی را پوشش می دهد و هیچ گونه نظارتی بر ارگانهای خصوصی صورت ندارد.

هند: خیر بخش خصوصی مشمول نظارت سازمان بازرسی هند نیست.

تونس: بخش خصوصی ار حیطه نظارت سازمان بازرسی خارج است.

مبنای بودجه دستگاه بازرسی:

بازرسی کره جنوبی: بودجه دستگاه بازرسی از سوی وزارتخانه بودجه و برنامه ریزی تامین می شود و بالغ بر پنجاه وشش دهم درصد از کل بودجه کشور را شامل می شود.

بازرسی آفریقای جنوبی:

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱)ارزیابی وظیفه نظارتی ذیحساب و مدیرکل مالی ناجا.

۲)شناسایی و تجزیه و تحلیل عواملی که موجب بروز مشکل و نابسامانی در امر نظارت مالی گردیده است.

۳)ارائه راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی.

بدون تردید تقویت بازرسی و نظارت در هر یگانی تضمین کننده اجرای قانون، عامل حفظ اموال بیت المال و جلب اعتماد مسئولین ناجا نسبت به ذیحساب و تداوم بخش اطمینان مدیران و تثبیت نظارت و بازرسی ضامن سلامتی یگانها و گامی در جهت حفظ مصالح سازمانی.

بنابراین هدفهای اساسی نظارت مالی را می توان به شرح ذیل بیان کرد:

‌الف- تامین مقاصد ذیحساب یعنی انطباق هرگونه پرداخت پس از مراحل خرج.

ب- حفظ محدودیتهای مالی، یعنی میزان پرداختهای قطعی و تعهدات از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و پرداختها طبق مقررات به عمل آمده و اجرای عملیات با برنامه ها و هدفهای پیش بینی شده مطابقت داشته باشد.

ج- ایجاد مکانیزم و روشهای مناسب برای کنترل درآمدها و انجام هزینه ها.

د- بررسی و کنترل و نظارت بر عملکرد مالی به منظور اعمال صحیح قوانین و مقررات که در نهایت باعث استفاده بهینه از منابع مالی و باعث کاهش انحراف در اهداف سازمان شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی میزان تأثیرنظارت ذیحساب بر عملکرد عاملین ذیحساب ناجا  با فرمت ورد

راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی-پایان نامه کارشناسی ارشد

آیا دستگاه بازرسی برهمه اجزای بخش دولتی نظارت دارد؟

بازرسی کره جنوبی: دستگاه بازرسی کره صرفا” برامور حسابداری و حسابرسی کلیه وزارتخانه ها،  ارگان ها، سازمانها و شرکتهای سرمایه گذاری دولتی و دولتهای محلی نظارت دارد.

بازرسی آفریقای جنوبی: بازرسی کل این اقتدار قانونی را دارد که هر موضوع مربوط به امور دولتی و یا اداره دولتی در هر سطحی از دولت را که شائبه و انجام اقدامات نابجا و یا نامناسبی که به غرض ورزی یا ناشایستگی شده باشد را مورد امور تحقیق وتفحص خود قرار دهد.

مالزی: نقطه هسته ای و مرکزی این سازمان را مبارزه با فساد اداری تشکیل میدهد و در این راستا،  هیچ یک از سازمانهای کشور از سیطره نظارتی  ACAخارج نخواهد بود. به همین ترتیب وراء نگاه از زاویه فساد اداری، ACA بر هیچ یک از سازمان های کشور حجت و دلیلی برای سیطره و تسلط نظارتی ندارد.

چین: وزارت نظارت با کمیسیون سیستم نظارت حزب کمونیست چین.

Central Commission for Disline Inspestion of CPC کاملا” هماهنگ بوده و میتوان اذعان داشت که وزارت نظارت و کمیسیون مرکزی سیستم نظارت حزب یک مجموعه را تشکیل می دهند.

هند: دستگاه بازرسی بر همه اجزای بخش دولتی نظارت دارد.

تونس: سازمان بازرسی کلیه دستگاههای دواتی و عمومی که از بودجه عمومی استفاده می کنند را مورد بازرسی قرار میدهد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱)ارزیابی وظیفه نظارتی ذیحساب و مدیرکل مالی ناجا.

۲)شناسایی و تجزیه و تحلیل عواملی که موجب بروز مشکل و نابسامانی در امر نظارت مالی گردیده است.

۳)ارائه راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی.

بدون تردید تقویت بازرسی و نظارت در هر یگانی تضمین کننده اجرای قانون، عامل حفظ اموال بیت المال و جلب اعتماد مسئولین ناجا نسبت به ذیحساب و تداوم بخش اطمینان مدیران و تثبیت نظارت و بازرسی ضامن سلامتی یگانها و گامی در جهت حفظ مصالح سازمانی.

بنابراین هدفهای اساسی نظارت مالی را می توان به شرح ذیل بیان کرد:

‌الف- تامین مقاصد ذیحساب یعنی انطباق هرگونه پرداخت پس از مراحل خرج.

ب- حفظ محدودیتهای مالی، یعنی میزان پرداختهای قطعی و تعهدات از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و پرداختها طبق مقررات به عمل آمده و اجرای عملیات با برنامه ها و هدفهای پیش بینی شده مطابقت داشته باشد.

ج- ایجاد مکانیزم و روشهای مناسب برای کنترل درآمدها و انجام هزینه ها.

د- بررسی و کنترل و نظارت بر عملکرد مالی به منظور اعمال صحیح قوانین و مقررات که در نهایت باعث استفاده بهینه از منابع مالی و باعث کاهش انحراف در اهداف سازمان شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی میزان تأثیرنظارت ذیحساب بر عملکرد عاملین ذیحساب ناجا  با فرمت ورد

پایان نامه با موضوع نقش راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی

– تحقیقات خارجی

با بررسی به عمل آمده از مراکز علمی و پژوهشی، به ویژه پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران، وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هیچ گونه تحقیق خارجی در خصوص بررسی میزان تأثیر نظارت ذیحساب بر عملکرد عاملین ذیحساب ناجا، یافت نشد. با این حال در بررسی هایی که از منابع مختلف کتابخا نه ای و میدانی و مراجعه به سایت های اینترنت بعمل آورده شده، در سایت سازمان بازرسی کل کشور تحقیقی به کوشش آقای رامین سلطانی با موضوع مطالعه تطبیقی جایگاه و اختیارات دستگاههای نظارت و بازرسی ۸ کشور خارجی شامل (کره جنوبی، چین، مالزی، سنگاپور، تایلند، تونس، هند و آفریقای جنوبی )

به دست آمده که در سه محور اساسی به شرح ذیل پرداخته که بیان میگردد.

۱- عناوین بازرسی در کشورهای مختلف جهان ( همچون وزارت نظارت، کمیسیون بازرسی، آژانس ضد فساد، دفتر بازرسی، دفتر مبارزه با فساد، سازمان بازرسی و…)

۲- جایگاه بازرسی در ساختار حکومتها ( زیر نظر رئیس جمهور، نخست وزیر، زیر نظر پارلمان و…).

۳- اختیارات و الزامات قانونی و شرایط احراز پست تصدی بالاترین مقام سازمان.

وزارت نظارت چین: وزارت نظارت چین وزارتی مستقل است که زیر نظر نخست وزیر فعالیت میکند. وزیر نظارت چین با معرفی کاندیدا توسط نخست وزیر به کنگره ملی خلق با رأی اعضاء کنگره انتخاب میشود. وزیر نظارت از تشکیلات خزب کمونیست چین انتخاب میگردد و معاون وزیر از حزب دموکرات چین انتخاب می شود.

هند: کمیسیون نظارت و بازرسی در هند به تبع ساختار فدرالی این کشور در هریک از ایالت ها و حکومت مرکزی ایجاد شده و دستگاه مستقلی است و به دلیل پارلمانی بودن سیستم صرفا” در برابر پارلمان پاسخگو میباشد. کادر مدیریتی این کمیسیون شامل یک رئیس و دو عضو است که هر سه توسط رئیس جمهوری و پس از اطلاع از نظر کمیته متشکل از نخست وزیر، وزیر کشور و رهبر اپوزیسیون در مجلس انتخاب میشوند.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱)ارزیابی وظیفه نظارتی ذیحساب و مدیرکل مالی ناجا.

۲)شناسایی و تجزیه و تحلیل عواملی که موجب بروز مشکل و نابسامانی در امر نظارت مالی گردیده است.

۳)ارائه راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی.

بدون تردید تقویت بازرسی و نظارت در هر یگانی تضمین کننده اجرای قانون، عامل حفظ اموال بیت المال و جلب اعتماد مسئولین ناجا نسبت به ذیحساب و تداوم بخش اطمینان مدیران و تثبیت نظارت و بازرسی ضامن سلامتی یگانها و گامی در جهت حفظ مصالح سازمانی.

بنابراین هدفهای اساسی نظارت مالی را می توان به شرح ذیل بیان کرد:

‌الف- تامین مقاصد ذیحساب یعنی انطباق هرگونه پرداخت پس از مراحل خرج.

ب- حفظ محدودیتهای مالی، یعنی میزان پرداختهای قطعی و تعهدات از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و پرداختها طبق مقررات به عمل آمده و اجرای عملیات با برنامه ها و هدفهای پیش بینی شده مطابقت داشته باشد.

ج- ایجاد مکانیزم و روشهای مناسب برای کنترل درآمدها و انجام هزینه ها.

د- بررسی و کنترل و نظارت بر عملکرد مالی به منظور اعمال صحیح قوانین و مقررات که در نهایت باعث استفاده بهینه از منابع مالی و باعث کاهش انحراف در اهداف سازمان شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی میزان تأثیرنظارت ذیحساب بر عملکرد عاملین ذیحساب ناجا  با فرمت ورد

راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی-پایان نامه ارشد مدیریت گرایش مالی

مبنای بودجه دستگاه بازرسی:

بازرسی کره جنوبی: بودجه دستگاه بازرسی از سوی وزارتخانه بودجه و برنامه ریزی تامین می شود و بالغ بر پنجاه وشش دهم درصد از کل بودجه کشور را شامل می شود.

بازرسی آفریقای جنوبی:

مالزی: از آنجایی که سازمان بازرسی مالزی بنا به مالزیایی آن، یک دستگاه کیفی شبه پلیس اما نسبتا” کوچک و جمع و جور است و فقط در مرکز در حد یک اداره کل و در چهارده ایالت، مراکزی در حد یک اداره دارد بودجه آن به عنوان یکی از چند شاخه فرعی واقع در زیر مجموعه دفتر نخست وزیری در نطر گرفته می شود.

چین: بودجه وزارت توسط کنگره ملی خلق تعیین میگردد .

هند: بودجه هند شامل ۲ بخش است. بودجه نهادهایی نظیر ریاست جمهوری، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات از خزانه (Consolidated Fund) برداشت می شود و مشمول تصویب پارامان نمی شود. بر خلاف بودجه دولت ووزراتخانه ها که با جزییات در لایحه بودجه تنظیم و در مجلس تصویب می شود. (بودجه کل کشور در سال جاری (۲۰۰۶- ۲۰۰۵ ) حدود۵۱۴۰  میلیارد روپیه (معادل یکصد میلیارد دلار ) است و بودجه سازمان بازرسی ۶۹۰ میلیون روپیه (معادل ۱۲میلیون دلار) است.

ویژگی های نیروی انسانی:

بازرسی کره جنوبی: نیروی انسانی دستگاه بازرسی از متخصصان امور حسابداری و حسابرسی بوده  و از طریق شرکت در امتحانات ورودی ویژه، گزینش و استخدام می گردند. متوسط حقوق دریافتی آنان نیز بین ۳تا ۵ میلیون وون می باشد.

بازرسی آفریقای جنوبی:

مالزی: نیروی انسانی دستگاه بازرسی مالزی از میان قضات انتخاب نشده و همه متخصصان هستند که از نظر زمینه شغلی برای آنها ویژگی خاصی مورد قرار نگرفته است. مأموران سازمان بازرسی کل کشور باید دارای پیشینه های شغلی پلیسی و یا تعلیمات و آموزش های آنچنانی باشند تا بتوانند با برخورداری از نظم آهنگین و پایبندی به قانون، مبارزه مؤثر با فساد اداری را در همه سطوح آن پیگیری نموده و به سر منزل مقصود برسانند.

چین: پرسنل وزارت چین حدود۵۰۰ نفر می باشد و در مجموعه به همراه کمیسیون مرکزی نظارت حزب بیش از ۱۰۰۰ نفر نیرو دارد.

نیروی انسانی وزارت نظارت از بدنه حزب، نیروی پلیس، سیستم قضایی و ارتش چین تامین می شود. همچنین وزارت نظارت از بازنشستگان ارتش و پلسی چین نیز برای همکاری در امور مختلف دعوت می کند.

هند: نیروی انسانی سازمان بازرسی قاضی نیستند بلکه از میان کسانی که در یک پست دولتی مشغول کار بوده و به امور مدیریت، تصمیم گیری و نظارت آشنایی و تجربه دارند انتخاب می شوند.  دریافتی رئیس سازمان  ۳۰ هزار روپیه (معادل ۷۰۰دلار) و دریافتی پایین ترین پست این سازمان ۱۰هزار روپیه می باشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

۱)ارزیابی وظیفه نظارتی ذیحساب و مدیرکل مالی ناجا.

۲)شناسایی و تجزیه و تحلیل عواملی که موجب بروز مشکل و نابسامانی در امر نظارت مالی گردیده است.

۳)ارائه راه حلها جهت رفع مشکلات و اعمال نظارت مالی.

بدون تردید تقویت بازرسی و نظارت در هر یگانی تضمین کننده اجرای قانون، عامل حفظ اموال بیت المال و جلب اعتماد مسئولین ناجا نسبت به ذیحساب و تداوم بخش اطمینان مدیران و تثبیت نظارت و بازرسی ضامن سلامتی یگانها و گامی در جهت حفظ مصالح سازمانی.

بنابراین هدفهای اساسی نظارت مالی را می توان به شرح ذیل بیان کرد:

‌الف- تامین مقاصد ذیحساب یعنی انطباق هرگونه پرداخت پس از مراحل خرج.

ب- حفظ محدودیتهای مالی، یعنی میزان پرداختهای قطعی و تعهدات از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و پرداختها طبق مقررات به عمل آمده و اجرای عملیات با برنامه ها و هدفهای پیش بینی شده مطابقت داشته باشد.

ج- ایجاد مکانیزم و روشهای مناسب برای کنترل درآمدها و انجام هزینه ها.

د- بررسی و کنترل و نظارت بر عملکرد مالی به منظور اعمال صحیح قوانین و مقررات که در نهایت باعث استفاده بهینه از منابع مالی و باعث کاهش انحراف در اهداف سازمان شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی میزان تأثیرنظارت ذیحساب بر عملکرد عاملین ذیحساب ناجا  با فرمت ورد