بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

بررسی و نقد پایان نامه ها

دانلود متن کامل پایان نامه ها - همه رشته ها

پایان نامه بررسی بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران

 قلمرو پژوهش

قلمرو موضوعی پژوهش تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران می­باشد؛ قلمرو زمانی پژوهش داده­های لازم در طی سال­های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ می­باشد و هم­چنین قلمرو مکانی پژوهش شامل شرکت انتقال گاز ایران می­باشد.

۱-۱۱- جامعه آماری پژوهش

یک جامعه آماری عبارت است از مجموعه‌ای از افراد یا واحد‌ها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند. معمولاً در هر پژوهش، جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهش‌گر مایل است درباره صفت یا صفت‌های متغیر واحد‌‌های آن به مطالعه بپردازد. تعریف جامعه آماری باید جامع و مانع باشد. به عبارت دیگر، این تعریف باید چنان بیان شود که از نقطه­نظر زمانی و مکانی، هم واحد‌های مورد مطالعه را در برگیرد و در عین­حال، از شمول واحد‌هایی که نباید به مطالعۀ آن‌ها پرداخته شود، جلوگیری به­عمل آید (سرمد، بازرگان و حجازی، ۱۳۸۴، ۱۷۷).

جامعه آماری پژوهش حاضر شامل شرکت انتقال گاز ایران می­باشد.

۱-۱۲- روش و ابزار گردآوری داده­ها و اطلاعات

انجام این پژوهش در چارچوب استدلالات قیاسی- استقرایی انجام می­پذیرد. بدین معنی که مبانی نظری و پیشینه پژوهش در چارچوب قیاسی و از راه مطالعات کتابخانه­ای، مقالات و استفاده از سایت­ها تدوین یافته و جمع­آوری اطلاعات برای رد یا قبول فرضیه­ها با استدلال استقرائی انجام می­گیرد. هم­چنین در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه­ای استفاده می­شود. مبانی نظری و تحقیق­های انجام شده به­عنوان مبنای کتابخانه­ای مورد استفاده قرار می­گیرد و هم­چنین مطالعات کتابخانه­ای به منظور کشف متغیرها، عوامل مؤثر و ارائه فرضیه­ها انجام می­پذیرد.

بطور کلی در این پژوهش برای تدوین ادبیات و پیشینه پژوهش از روش کتابخانه­ای استفاده شده است و برای آزمون فرضیه­های­ پژوهش از اطلاعا­ت مندرج در صورت­های مالی شرکت­ و از سایت­های مرتبط متعلق به شرکت انتقال گاز بهره گرفته شده است.

۱-۱۳- روش تحلیل داده­ها

پس از آن­که پژوهش­گر داده­ها را گردآوری و طبقه­بندی کرد، باید مرحله بعدی فرآیند پژوهش که به مرحله تحلیل داده­ها معروف است را آغاز کند. این مرحله در پژوهش اهمیت زیادی دارد، زیرا نشان­دهنده تلاش­ها و زحمات فراوان گذشته است. در این مرحله پژوهش­گر اطلاعات و داده­ها را در جهت آزمون فرضیه و ارزیابی آن مورد بررسی قرار می­دهد. در مرحله تحلیل آن چه مهم است، این است که پژوهش­گر باید اطلاعات و داده­ها را در مسیر هدف پژوهش، پاسخ­گویی به سوالات پژوهش و نیز ارزیابی فرضیه­های پژوهش خود مورد تحلیل قرار دهد.

در این پژوهش جهت طبقه­بندی داده­ها از نرم افزار Excel استفاده شده است همچنین پس از طبقه­بندی داده­های پژوهش برای پردازش اطلاعات و آزمون فرضیات پژوهش از نرم افزار Spss استفاده شده است­.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هر پژوهش با مسئله­ای شروع می­شود و با تشریح مسئله یا مشکل، اهداف پژوهش در جهت حل آن مسائل پایه­گذاری می­شود بنابراین، پژوهش حاضر در جهت برآوردن اهداف زیر می­باشد­.

۱-۵-۱- اهداف علمی پژوهش

  1. کمک به بهبود تصمیم گیری استفاده کنندگان صورت های مالی
  2. بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران
  3. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت انتقال گاز ایران
  4. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر بازده بلند مدت دارایی ها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران  با فرمت ورد

بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران-دانلود پایان نامه

 تعریف مفاهیم، واژه­ها اختصاصی و متغیرهای پژوهش

مدیریت هزینه[۱]: مدیریت هزینه به عنوان راهکاری برای شناخت تغییرات در شیوه های تولید و فروش و آثار آن بر ساختار هزینه ها و فراهم کردن اطلاعات مرتبط با هزینه ها می باشد(پاک­مرام و همکاران، ۱۳۸۹).

سیستم مدیریت هزینه[۲]: شامل مجموعه ای از روش هایی است که جهت برنامه ریزی و کنترل فعالیت های هزینه زای یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن سازمان تدوین شده است . این سیستم نوعی سیستم برنامه ریز ی و کنترل است که به بررسی بهینه سازی عملیات می پردازد( شباهنگ، ۱۳۸۱).

عملکرد مالی: عملکرد مالی، بیان کننده­ی مقدار مازاد بازده­ی است که شرکت توانسته نسبت به بازده بدون ریسک کسب کنند ( شارپ[۳]، ۱۹۹۶).

انعطاف­پذیری: انعطاف پذیری بر قابلیت شرکت برای بدست آوردن سرمایه از هر منبعی که بخواهد بهره برداری کند، اشاره دارد(احمدپور، ۱۳۸۶).

قابلیت سودآوری: یکی از مهمترین ملاحظاتی که در انتخاب شیوه­های ممکن تامین مالی در شرکت­ها باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به اثرات اهرم مالی، بر بازده حقوق صاحبان سهام­ و نیز التزام طرح­های تامین مالی بر سود هر سهم است. وقتی که سطح سود هر سهم پیش از بهره و مالیات پایین باشد، از دید سود هر سهم، تامین مالی از راه حقوق سهامداران مطلوبتر از تامین مالی از محل بدهی است. از سوی دیگر وقتی، وقتی که سطح سود پیش از بهره و مالیات بالا است، از دید سود هر سهم، تامین مالی از راه بدهی اقتصادی­تر از تامین مالی از راه سهام عادی است(احمدپور، ۱۳۸۶).

۱-۱۵- خلاصه پژوهش

در این فصل پس از بیان مقدمه­ای مرتبط با موضوع پژوهش به تشریح و بیان مساله پژوهش، مروری بر چارچوب نظری پژوهش، اهمیت و ضرورت انجام پژوهش، اهداف پژوهش، اهداف علمی، اهداف کاربردی، پرسش­های پژوهش، تبیین فرضیه­های پژوهش، نوآوری پژوهش، روش پژوهش، قلمرو پژوهش، جامعه آماری پژوهش، روش و ابزار گردآوری داده­ها و اطلاعات پرداخته شده و در ادامه، روش تحلیل داده­ها و در نهایت تعریف مفاهیم، واژه­های اختصاصی و متغیرهای پژوهش بیان گردیده است.

۱-­۱۶- ساختار کلی پژوهش

فصل اول به بیان موضوع، اهمیت و اهداف پژوهش اختصاص یافت و فرضیه­ها و تعاریف متغیرهای پژوهش نیز ارائه شدند. در فصل دوم به مبانی نظری پژوهش پرداخته و سپس خلاصه­ای از پژوهش­های خارجی و داخلی انجام شده در این زمینه در پایان فصل ارائه شده است. در فصل سوم به موضوع و روش­شناسی پژوهش پرداخته و توضیحات لازم در مورد جامعه، نمونه و آزمون­های مربوط ارائه می­شود، در فصل چهارم به تحلیل آماری اطلاعات پرداخته شده و نتایج مربوط به آزمون فرضیه­ها ارائه می­گردد و سرانجام در فصل پنجم ارزیابی نتایج آزمون فرضیه­ها، نتیجه­گیری کلی، پیشنهاد براساس نتایج پژوهش و پیشنهاد برای پژوهش­های آتی ارائه خواهد شد­.

[۱] . Cost Management

[۲] . Cost Management System(CMS)

[۳] . Sharpe William.F

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هر پژوهش با مسئله­ای شروع می­شود و با تشریح مسئله یا مشکل، اهداف پژوهش در جهت حل آن مسائل پایه­گذاری می­شود بنابراین، پژوهش حاضر در جهت برآوردن اهداف زیر می­باشد­.

۱-۵-۱- اهداف علمی پژوهش

  1. کمک به بهبود تصمیم گیری استفاده کنندگان صورت های مالی
  2. بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران
  3. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت انتقال گاز ایران
  4. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر بازده بلند مدت دارایی ها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران  با فرمت ورد

پایان نامه ارشد:میزان بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران

– مقدمه

ﻧﺮخ ﺗﻐﻴﻴﺮات اﻗﺘﺼﺎدی و ﻓﻦآوری دﻧﻴﺎ ﺗﺎﻛﻨﻮن، ﺑﻪ اﻧﺪازه ﭼﻨﺪ دﻫﻪ اﺧﻴﺮ ﻧﺒﻮده اﺳﺖ. اﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮات، ﺗﻤﺎﻣﻲ وﺟﻮه ﺣﻴﺎت ﻳﻚ ﺳﺎزﻣﺎن را ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻗﺮار داده اﺳﺖ. ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی ﻣﻮﻓﻖ دﻧﻴﺎی اﻣﺮوز، ﺗﻐﻴﻴﺮات ﻣﺤﻴﻄﻲ ﭘﻴﺮاﻣﻮن ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺷﻴﻮه­ی ﺷﺎﻳﺴﺘﻪای ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ. اﻣﺮوزه دﻧﻴﺎی ﺗﺠﺎرت، ﺑﺮ ﻧﻮآوری و ﻛﺴﺐ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘﺮی ﺗﺄﻛﻴﺪ دارد. اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ آن اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ از ﻣﻨﻈﺮ ﺷﺨﺼﻲ ﻛﻪ در ﺑﻴﺮون ﺳﺎزﻣﺎن ﻗﺮار دارد، ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺳﺎزﻣﺎن ﺧﻮد ﺑﭙﺮدازد.

دهه اخیر تغییرات عمده­ای را در حوزه حسابداری بهای تمام شده و حسابداری مدیریت شاهد بوده است. این تغییرات ناشی از محیط رقابتی، با رقابت فزاینده به سبب معرفی فناوری­های تولیدی و اطلاعاتی نوین، افزایش تمرکز بر روی مشتری و به اصطلاح مشتری مداری و رشد بازار جهانی است( الکلتی[۱]، ۲۰۰۶، ص ۳۶). مدیریت راهبردی شاخه­ای از مدیریت است که به دنبال بهبود موقعیت راهبردی شرکت است که در آن مزیت رقابتی به استمرار موفقیت منجر می شود. راهبرد مجموعه­ای از اهداف و برنامه های عملیاتی است که چنان بدان­ها نائل شود، مزیت رقابتی مدنظر حاصل خواهد شد. مدیریت راهبردی شامل شناسایی و اجرایی کردن این اهداف و برنامه­ها است (گودرزی و رمضانپور نامقی، ۱۳۸۹،  ۱۵۰)­.

اما مدیریت راهبردی هزینه رویکردی از مدیریت هزینه است که نشان دهنده تغییر نقش سنتی مدیریت هزینه به نقش راهبردی است. مدیریت راهبردی هزینه عبارت است از اجرای فنون مدیریت هزینه به نحوی که هزینه­ها کاهش یابند و به طور هم­زمان موقعیت راهبردی شرکت ارتقا پیدا کند. یکی از شاخص­های مهم تعیین­کننده موقعیت راهبردی شرکت، رضایت مشتری است که کاهش یا افزایش آن مستقیما و به تاًکید نظریه­پردازان بر موقعیت راهبردی شرکت تاثیر خواهد گذاشت (گودرزی و رمضانپور نامقی، ۱۳۸۹،  ۱۵۰).

 

۲-۲- مبانی نظری

استراتژی مدیریت هزینه به عنوان یکی از پارامترهای هدف­گذاری شرکت در جهت­گیری­های شرکت مطرح می­باشد، لذا در این بخش پژوهش، به بررسی مبانی نظری موضوع پژوهش مرتبط با متغیر­های پژوهش می­پردازیم.

۲-۲-۱-­ هزینه و سود

در حسابداری مالی، اصطلاح هزینه اینگونه تعریف شده است؛ هزینه بعنوان یک معیار اندازه­گیری قابل سنجش به پول، به عبارتی منابع استفاده شده برای بعضی از مقاصد است (شیم و سیقال، ۱۹۹۹، ۹). هیات تدوین استانداردهای حسابداری ایران (سازمان حسابرسی) در مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی در ایران، هزینه را اینگونه تعریف نموده است؛ هزینه عبارت است از خروج وجه نقد و داراییهای دیگر از یک واحد انتفاعی، یا مصرف و استهلاک داراییهای موجود یا افزایش بدهیهای یک واحد و یا ترکیبی از آنها که در نتیجه اجرای فعالیتهای اصلی یا جانبی آن واحد شود (سازمان حسابرسی، ۱۳۷۶، ۶۹).

در حسابداری مدیریت هزینه اینگونه تعریف شده است؛ هزینه عبارت است از منابع استفاده شده در مقابل مقاصد مختلف و متنوع (شیم و سیقال، ۱۹۹۹، ۹).

از دیدگاه اطلاعاتی، مفهوم تحقق سود، نتیجه فعالیت حسابداری را بیان می­کند. ولی به عنوان معیار اساسی اندازه­گیری، همچنان مورد تردید قرار دارد. براساس مفروضات بازار کارای سرمایه، پژوهش­های تجربی موید این مطلب هستند که سود حسابداری دارای محتوای اطلاعاتی می­باشد. البته حسابداران حرفه­ای، چه برای اندازه­گیری سود و چه برای شناسایی اطلاعات انعکاس یافته در محاسبه سود حسابداری، هم­چنان بر نقش اندازه­گیری سود تاکید ورزیده و تحلیل گران مالی نیز خواهان اندازه­گیری و انتشار آن می­باشند. به عنوان مثال، بیانیه شماره یک”FASB ” اظهار می­دارد که مهم­ترین هدف گزارشگری مالی تهیه آن گونه اطلاعاتی است که با اندازه­گیری سود و اجزای تشکیل دهنده آن فراهم شده و عملکرد واحد تجاری را نشان می­دهد(بلکویی، ۱۳۸۱).

[۱] . Elkelety

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هر پژوهش با مسئله­ای شروع می­شود و با تشریح مسئله یا مشکل، اهداف پژوهش در جهت حل آن مسائل پایه­گذاری می­شود بنابراین، پژوهش حاضر در جهت برآوردن اهداف زیر می­باشد­.

۱-۵-۱- اهداف علمی پژوهش

  1. کمک به بهبود تصمیم گیری استفاده کنندگان صورت های مالی
  2. بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران
  3. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت انتقال گاز ایران
  4. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر بازده بلند مدت دارایی ها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران  با فرمت ورد

پایان نامه ارشد مدیریت:سنجش تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت انتقال گاز ایران

مدیریت استراتژی و مدیریت هزینه استراتژیک

مدیریت راهبردی اثربخش، نقش مهمی در موفقیت شرکت یا سازمان دارد. افزایش سطح رقابت در عرصه بین­المللی، فناوری­های جدید و تغییر در فرآیند کسب و کار موجب شده تا مدیریت هزینه پویایی و اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کند. مدیران  باید همیشه نگرش رقابتی داشته باشند و برای این منظور وجود استراتژی رقابتی در شرکت ضروری است.

نگرش استراتژیک باعث می شود مدیر به پیش­بینی تغییرات بپردازد و محصولات و فرآیند تولید آنها براساس تغییرات پیش بینی شده در تقاضا و نیازهای مشتریان طراحی شوند. در چنین محیطی انعطاف­پذیری اهمیت دارد. با توجه به تقاضای روز افزون برای استفاده از مفاهیم جدید مدیریتی (نظیر تجارت الکترونیک، سرعت و انعطاف پذیری تولید) توانایی شرکت برای انجام تغییرات سریع و همگامی با پیشرفت­ها از اهمیت بسزایی برخوردار کرده است. چرخه عمر محصول از زمان معرفی محصول جدید تا خروج آن از بازار بسیار کوتاه خواهد شد. دیگر موفقیت­های کوتاه­مدت ضامن تداوم فعالیت موفق شرکت در آینده نخواهد بود.

تاکید بر استراتژی، مستلزم فکر خلاق و نگرشی یکپارچه است. منظور از نگرش یکپارچه یعنی توانایی برای شناسایی و حل مشکلات از چندین بعد با کمک پرسنل چندمهارته که خود را مسئول تنها یک کار نمی دانند. در این نگرش بجای اینکه مشکل در قالب یک وظیفه قرار گیرد (مثلا مشکل تولید، مشکل بازاریابی، یا مشکل تامین مالی و حسابداری و …) یک گروه چند وظیفه­ای با استفاده از رویکرد یکپارچه و ترکیب مهارت­های گوناگون بصورت همزمان سعی در برطرف نمودن مشکلات می کنند. چنین رویکرد یکپارچه­ای در یک محیط رقابتی و پویا ضروری است. تمرکز شرکت بر پاسخ­گویی و جلب رضایت مشتری نیازمند آن است که تمام پرسنل و منابع شرکت در جهت برآورده ساختن این هدف گام بردارند. از آنجا که بطور روزافزون اهمیت مباحث استراتژیک، برای مدیران بیشتر می شود، مدیریت هزینه نیز از یک نقش سنتی (تعیین بهای تمام شده محصولات و کنترل عملیات) بیرون آمده و تاکید خود را بر مدیریت بهای تمام شده استراتژیک قرار داده است. بنابراین، مدیریت هزینه استراتژیک عبارت­است از تهیه اطلاعات مدیریت هزینه به منظور تسهیل در انجام اولین و اصلی ترین وظیفه مدیر یعنی مدیریت استراتژیک (نیکبخت و دیانتی، ۱۳۹۰، ۲۷).

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هر پژوهش با مسئله­ای شروع می­شود و با تشریح مسئله یا مشکل، اهداف پژوهش در جهت حل آن مسائل پایه­گذاری می­شود بنابراین، پژوهش حاضر در جهت برآوردن اهداف زیر می­باشد­.

۱-۵-۱- اهداف علمی پژوهش

  1. کمک به بهبود تصمیم گیری استفاده کنندگان صورت های مالی
  2. بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران
  3. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت انتقال گاز ایران
  4. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر بازده بلند مدت دارایی ها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران  با فرمت ورد

پایان نامه ارشد مدیریت:عوامل مدیریت هزینه بر بازده بلند مدت دارایی ها

 استقراض بدهی (وام) و عملکرد مالی شرکت­ها

سود هر سهم از مهمترین شاخصهایی است که با آن عملکرد مدیریت شرکت را می سنجند. معمولا خبر مربوط به افزایش سود هر سهم شرکت از جمله خبرهای بسیار خوب است. ولی گاهی مدیریت شرکت وسوسه می شود تا با اتخاذ بعضی از روشها (مثلا گرفتن وام) سود هر سهم را بالا ببرد. اگر نرخ بازدهی دارایی­های شرکت پس از کسر مالیات، از نرخ بهره پس از کسر مالیات بیشتر باشد، می­توان با گرفتن وام نرخ بازده حقوق صاحبان سهام شرکت را بالا برد. معمولا افزایش نرخ بازده حقوق صاحبان سهام شرکت به معنای افزایش سود هر سهم است. ولی این کار نمی­تواند بر ثروت سهامداران بیافزاید. فرض کنید شرکتی با انتشار تعدادی اوراق قرضه و استفاده از وجه آن تعدادی از سهام خود را بازخرید کند. این اقدام باعث تغییر میزان داراییها و سود عملیاتی شرکت نمی­شود. اکنون این پرسش مطرح می­شود که آیا وضع مالی سهامداران عادی شرکت بهتر خواهد شد(پارساییان، ۱۳۷۳).

افزایش وام باعث می­شود که درصد بیشتری از سود عملیاتی شرکت به صاحبان اوراق قرضه برسد و درصد کمتری از این مبلغ نصیب سهامداران شود، ولی کل مبلغی که به این دو گروه تعلق می گیرد تغییر نخواهد کرد. سهامداران از بابت هر ریال پولی که در آن شرکت سرمایه گذاری کرده اند پول بیشتری خواهند گرفت ولی ریسک بیشتری را هم می پذیرند. زیرا شرکت از نظر داراییها و سود عملیاتی، اولویت اول یا حق تقدم را به بستانکاران می دهد. بنابراین سهامداران نسبت به هر ریال پولی که از بابت خرید سهام در آن شرکت سرمایه گذاری کرده اند ریسک بیشتری را می پذیرند. از سوی دیگر خریداران اوراق قرضه در برابر هر ریال پولی که از بابت خرید آن اوراق در شرکت سرمایه گذاری کرده اند بازده کمتری دریافت می کنند، زیرا ریسک کمتری را می پذیرند. بنابراین شرکت با سهامداران و دارندگان اوراق قرضه معامله عادلانه ای انجام داده است.به سهامداران در برابر ریسک بیشتر، بازده بیشتر و به خریداران قرضه در مقابل ریسک کمتر، بازده کمتری می پردازد(پارساییان، ۱۳۷۳).

آن دسته از مدیرانی که می کوشند از راه گرفتن وام میزان سود هر سهم[۱](EPS) را بالا ببرند در واقع می خواهند سهامداران را گول بزنند. شاید بتوانند برای چند روزی برخی از آنها را فریب دهند، ولی واقعیت این است که سهامداران متوجه ریسک بیشتر شرکت می گردند و بعد از مدتی دیگر حاضر نخواهند بود بهای بالایی برای سهام عادی پر ریسک شرکت بپردازند(پارساییان، ۱۳۷۳).

۲-۶-۱-۲-­ تامین مالی و عملکرد مالی شرکت­ها

مدیریت مالی، در واقع تصمیم­گیری و انتخاب راه­کارهای تهیه در خصوص سرمایه­گذاری وجوه در دارایی­ها کسب بهترین ترکیب مالی به منظور افزایش ارزش کلی شرکت است. تامین مالی در واحدهای اقتصادی به طرق مختلف و با بهره­گیری از منابع متعدد صورت می­گیرد درخصوص انتخاب بهترین گزینه تامین مالی، عوامل متعددی موثر می­باشند. یکی از مهم­ترین این عوامل هزینه یا مخارج تامین مالی است که در ادبیات مالی از آن تحت عنوان هزینه سرمایه[۲] یاد می­شود(نصیرپور، ۱۳۷۹، ص۱۲). هزینه سرمایه بهای استفاده از سرمایه پولی و مالی در یک زمان معین می­باشد(جلالی، ۱۳۸۵، ۱۲).

لازم به توضیح است که واژه سرمایه در ترکیب هزینه سرمایه مفهومی گسترده­تر ازمفهوم سرمایه در حسابداری دارد. و صرفاً در برگیرنده حقوق صاحبان سهام نبوده بلکه کلیه وجوه و مخارج بلندمدت مورد استفاده اعم از اینکه تحت تملک صاحبان واحد اقتصادی می­باشد و غیر آن را نیز در بر می­گیرد. مفهوم سرمایه از این دیدگاه در برگیرنده دو جزء حقوق صاحبان سهام و بدهی­های بلندمدت می­باشد(نصیرپور، ۱۳۷۹، ۱۲).

[۱] . Earning Per Share

[۲] . Cost of Capital

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هر پژوهش با مسئله­ای شروع می­شود و با تشریح مسئله یا مشکل، اهداف پژوهش در جهت حل آن مسائل پایه­گذاری می­شود بنابراین، پژوهش حاضر در جهت برآوردن اهداف زیر می­باشد­.

۱-۵-۱- اهداف علمی پژوهش

  1. کمک به بهبود تصمیم گیری استفاده کنندگان صورت های مالی
  2. بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران
  3. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت انتقال گاز ایران
  4. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر بازده بلند مدت دارایی ها

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران  با فرمت ورد